کد خبر : 278761
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
-

جشن وشادمانی طالبان همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان

جشن وشادمانی طالبان همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان

رهبران طالبان به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، با شلیک تیر هوایی و قدم زدن روی باند فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای این رویداد را جشن گرفتند.

به گزارش عصرقائم، با خروج نظامیان خارجی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عربی روی باند فرودگاه کابل خبر تشکیل یک دولت موقت را رد کرد و گفت کابل “امن” است. او گفت: امنیت در کابل برقرار خواهد شد و مردم نباید نگران باشند.

نیروهای طالبان پرچم‌های خودشان را در این فرودگاه نصب کردند و تعدادی هم به تامین امنیت آنجا مشغول شدند. در داخل ترمینال فرودگاه، ده‌ها کیف و چمدان روی زمین رها شده است که به نظر میرسد حاصل هرج و مرج در آنجا باشد. پوستری هم از احمد شاه مسعود، از نیروهای سرشناس ضد طالبان تکه تکه شده بود.

شامگاه دوشنبه طالبانی‌ها از خوشحالی تیر هوایی شلیک می‌کردند و امروز سه‌شنبه هم به سختی تلاش دارند باقیمانده مسافرانی که امید دارند شاید به پروازی برسند، بیرون کنند.

محمد اسلام، یک نگهبان طالبان در فرودگاه کابل که کلاشنیکف به دست دارد، می‌گوید: ما آمریکایی‌ها را بعد از بیست سال شکست دادیم. آنها رفته‌اند و کشورمان الان آزاد است. مشخص است ما چه می‌خواهیم. ما شریعت، صلح و ثبات می‌خواهیم.

حال که کنترل فرودگاه حامد کرزای کاملا به دست طالبانی‌ها افتاده است، خودروهای آنها روی تنها باند پرواز آن بالا و پایین می‌روند. پیش از طلوع آفتاب، نیروهای مسلح طالبان با عبور از آشیانه‌ها، وارد محوطه فرودگاه شدند. رهبران طالبان که در اقدامی نمادین قدم روی باند فرودگاه گذاشته بودند، با نیروهای یگان ویژه “بدری” همراهی شدند و این نیروها فریاد می‌زدند “الله اکبر.”

آخرین گروه ۶۰۰۰ نفری از نظامیان آمریکایی شامگاه دوشنبه فرودگاه کابل را ترک کردند و جنگ آمریکا در افغانستان به نقطه پایانی رسید و طالبان که در سال ۲۰۰۱ بابت حمایت از القاعده سرنگون شده بود، دوباره کنترل افغانستان را به دست گرفت.

جشن وشادمانی طالبان همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =