کد خبر : 278685
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
-

بولتون: عقب نشینی آمریکا از افغانستان پیامدهای گسترده‌ای به همراه خواهد داشت

بولتون: عقب نشینی آمریکا از افغانستان پیامدهای گسترده‌ای به همراه خواهد داشت

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با انتقاد از “عقب‌نشینی” جو بایدن از افغانستان، گفت این تغییر مسیر استراتژیک بزرگ برای ایالات متحده “پیامدهای گسترده‌ای” به همراه خواهد داشت.

به گزارش عصرقائم، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در پیامی توییتری با اشاره به تحولات افغانستان گفت: عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان یک تغییر مسیر استراتژیک بزرگ برای ایالات متحده با پیامدهای گسترده برای اهداف و اراده آن در سراسر جهان است. در حالی که چین و روسیه برای بدتر کردن آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، این وضعیت به طرز غم‌انگیزی به پایان می‌رسد.

پیشتر ۹۰ ژنرال و آدمیرال بازنشسته آمریکایی خواستار استعفای رئیس پنتاگون و رئیس ستاد مشترک ارتش کشورشان بر سر خروج “سمبل ‌شده” از افغانستان شدند.

درخواست آنها در شرایطی منتشر شد که شخص جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم با درخواست‌هایی برای استعفا یا استیضاح از جانب تمام طیف‌های سیاسی که این روند خروج را مورد انتقاد قرار داده‌اند، مواجه شده است. انتظار می‌رود بایدن عصر امروز سه‌شنبه به وقت آمریکا درباره پایان جنگ در افغانستان صحبت کند.

آخرین هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی بامداد امروز سه‌شنبه فرودگاه حامد کرزای کابل را ترک کرد. ارتش آمریکا اعلام کرد آخرین نظامیان خود را از افغانستان خارج کرده است تا بدین ترتیب ۲۰ سال اشغال افغانستان توسط ایالات متحده رسما پایان یابد.

در همین حال طالبان اعلام کرد با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، فرودگاه کابل تحت کنترل کامل نیروهای این گروه قرار گرفته است. انتظار می‌رود آمریکا روند تخلیه شهروندان آمریکایی باقیمانده و متحدان افغان را از طریق دیپلماتیک پیگیری کند.

بولتون: عقب نشینی آمریکا از افغانستان پیامدهای گسترده‌ای به همراه خواهد داشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =