کد خبر : 278740
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
-

چاره‌اندیشی برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها

چاره‌اندیشی برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها

نخستین جلسه کمیته گذر از پیک زمستان سال ۱۴۰۰ با موضوع بررسی وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان پیش رو برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، با توجه به گزارش پیش‌بینی وضعیت شبکه برق کشور در زمستان ۱۴۰۰ و وضعیت فعلی سوخت نیروگاه‌ها، در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر توسط حاضران، مقرر شد برای تامین پایدار سوخت نیروگاه‌ها، از طریق تعامل با مراجع ذی‌صلاح، برنامه زمانبندی شده سوخت‌رسانی تدوین و همچنین در مسئله مدیریت مصرف علاوه بر تشویق به صرفه‌جویی، از مشارکت صنایع بر اساس یک برنامه زمانبندی مصرف انرژی استفاده شود.

همچنین تصمیم بر آن شد تا در جلسات آتی ضمن بررسی دقیق‌تر موارد، در خصوص برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها با توجه به شرایط زمستان تصمیم‌گیری شود.

در این جلسه که با حضور اعضای کمیته گذر از پیک زمستان برگزار شد، اهم موارد مرتبط با شرایط و نیازمندی‌های عبور موفق از زمستان سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

چندی پیش میثم جعفرزاده- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: با توجه به تجربه زمستان سال گذشته، در صورت عدم تأمین سوخت برای نیروگاه‌ها در اواخر پاییز و زمستان امسال در تولید برق دشواری زیادی خواهیم داشت و باید از هم‌اکنون به فکر تمهیدات لازم برای زمستان ۱۴۰۰ باشیم.

به گفته وی در حال حاضر با توجه به اینکه در نیروگاه‌ها شاهد کاهش ذخیره سوخت مایع نسبت به سال گذشته هستیم، وضعیت مخازن سوخت مذکور از اهمیت بسزایی برخوردار است. مصرف بالای سوخت گاز توسط مشترکان عمومی در زمستان باعث می‌شود که گاز کمتری به نیروگاه‌ها داده شود و ذخیره مخازن سوخت بخصوص در کریدور شمال کشور به علت محدودیت انتقال برق از جنوب به شمال بسیار حائز اهمیت است.

چاره‌اندیشی برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک − 1 =