کد خبر : 278826
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

شکست موشک “آسترا” در آزمایش نظامی آمریکا

شکست موشک “آسترا” در آزمایش نظامی آمریکا

موشک “LV۰۰۰۶” ساخته استارتاپ فضایی “آسترا” قبل از حرکت به سمت آسمان به پهلو خم و موجب شد این پرتاب دقایقی بعد با شکست مواجه شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از آی‌ای، معمولا تکرار موفقیت آسان است. شما متوجه می‌شوید که چه چیزی منجر به آن شده و مدام آن را تکرار می‌کنید. این فرمول تقریبا در همه جا به استثنای علم پرتاب موشک کار می‌کند.

اکنون استارتاپ فضایی “آسترا”(Astra) مستقر در کالیفرنیا پس از چشیدن طعم موفقیت و رسیدن به فضا در ماموریت قبلی خود، در پرتاب موشک جدید خود در حین آزمایش برای ارتش آمریکا با شکست مواجه شد.

این شرکت می‌گوید با مرور داده‌ها و ویدئوهای پرواز مشخص شده است که خاموش شدن موتور بلافاصله پس از پرتاب رخ داده است و این شرکت به تیم خود افتخار می‌کند. به گفته این استارتاپ فضایی، رسیدن به فضا ممکن است سخت باشد، اما مانند این موشک، آنها تسلیم نمی‌شوند.

پرتاب موشک‌ها سال‌ها به طول انجامیده و میلیاردها دلار صرف آن شده تا به ثمر نشسته است. اما پس از ورود شرکت‌های خصوصی مانند “اسپیس‌ایکس”(SpaceX)، هزینه پرتاب ماهواره‌ها کاهش یافته است و این امر باعث سهولت پرتاب ماهواره‌ها برای شرکت‌ها شده است.

با این حال، این استارتاپ کالیفرنیایی معتقد است که با ساختن موشک‌ها در مقیاس بیشتر، فضای بیشتری برای کاهش هزینه پرتاب‌های فضایی وجود دارد.

این استارتاپ که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد، توسعه و تکامل موشک‌های خود را با استفاده از قطعات تولید انبوه شده سرعت بخشید و هزینه‌های پرتاب را کاهش داد.

این شرکت در دسامبر سال گذشته به صف ناسا و “اسپیس‌ایکس” ملحق شد تا موشک خود را به فضا ارسال کند. آنچه واقعاً در مورد این پرتاب قابل توجه بود این بود که تنها پنج نفر برای این پرتاب در سکوی پرتاب حضور داشتند.

اما اکنون تکرار بعدی آن، آنطور که برنامه‌ریزی شده بود، پیش نرفت. پس از آن پرتاب موفق، این شرکت برخی از ارتقاهای برنامه‌ریزی شده را به این پرتاب اضافه کرد و این پرتاب چند ثانیه قبل از انجام به دلیل مشکل در موتور لغو شد. اما حتی با وجود یک روز تاخیر در این پرتاب، هیچ کس نمی‌توانست حدس بزند که این موشک در هنگام بلند شدن به پهلو خم می‌شود و پرتاب ناکام می‌ماند.

این موشک طبق برنامه در ساعت ۳:۵۵ بعد از ظهر به وقت محلی به هوا برخاست، اما یک ثانیه بعد، یکی از موتورهای اصلی خراب شد و با این حال پرواز ادامه یافت و تقریباً دو دقیقه و سی ثانیه پس از پرتاب، همه موتورها خاموش و موشک پس از طی مسافت ۵۰ کیلومتری به زمین بازگشت.

“کریس کِمپ” مدیرعامل “آسترا” می‌گوید در طول خم شدن موشک به پهلو، موشک سوخت بیشتری سوزاند و باعث شد به قدری سبک شود که توسط چهار موتور روشن به هوا برخیزد. این ماموریت یک ماموریت  آزمایشی برای ارتش ایالات متحده بود و هیچ محموله‌ای که در مدار قرار گیرد، در آن وجود نداشت.

همانطور که کمپ گفت، این شرکت داده‌های ارزشمند به دست آمده از این شکست را بررسی می‌کند.

این موشک که از آلومینیوم ارزان قیمت ساخته شده و مانند خودروها مونتاژ شده است، قصد دارد سال آینده ماموریت‌های بیشتری را انجام دهد و حتی هدف پرتاب روزانه در آینده را در سر می‌پروراند.

شکست موشک "آسترا" در آزمایش نظامی آمریکا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − یک =