کد خبر : 278752
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

حذف آمریکا از فهرست امن مسافرتی اتحادیه اروپا

حذف آمریکا از فهرست امن مسافرتی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در جدیدترین تصمیم، ایالات متحده آمریکا را از فهرست کشورهای امن مسافرتی حذف و به اعضای اتحادیه توصیه کرد برای مسافران این کشور محدودیت‌های مسافرتی اعمال کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از فوربس، روز دوشنبه آمریکا به دلیل افزایش شمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پی شیوع نوع دلتای این ویروس، از فهرست امن مسافرتی اتحادیه اروپا حذف شد. اتحادیه اروپا همچنین از کشورهای عضو خواست محدودیت‌های مسافرتی برای مسافران غیرضروری ایالات متحده آمریکا اعمال کنند.

آمریکا طی دو هفته اخیر به ازای ۱۰۰هزار نفر ۵۸۸ مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده؛ این درحالی است که آستانه موارد ابتلا به کرونا برای تعیین مقررات مسافرتی مربوط به کرونا برای اتحادیه اروپا ۷۵ مورد ابتلا به ازای ۱۰۰هزار نفر است.

تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید درباره این‌که آیا دستورالعمل ارائه‌شده را دنبال می‌کنند و یا چه مقرراتی را برای مسافران ایالات متحده آمریکا اعمال می‌کنند تصمیم‌گیری کنند.

از آن‌جایی که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا برای ایجاد شرایط سفر بدون قرنطینه و آزمایش‌های متعدد، مسافران را ملزم به ارائه مدرک واکسینه بودن با واکسن مورد تایید اتحادیه اروپا می‌کنند، هر تصمیم جدیدی تاثیر زیادی بر مسافران واکسینه‌نشده آمریکایی خواهد داشت.

با توجه با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ماه جولای تاکنون، حذف آمریکا از فهرست امن مسافرتی اتحادیه اروپا دور از انتظار نبود. با این حال اتحادیه اروپا در ماه ژوئن توصیه کرده بود به دلیل کم شدن آمار ابتلا به کرونا در آمریکا روند کاهش تدریجی محدودیت‌های سفری برای مسافران غیرضروری آمریکایی آغاز شود.

ممنوعیت سفری آمریکا برای مسافران اتحادیه اروپا و بریتانیا که از ماه مارس سال گذشته اعلام شده بود همچنان پابرجاست. کاخ سفید در ماه جولای اعلام کرد به دلیل افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا برای لغو محدودیت‌های مسافرتی مسافران اتحادیه اروپا و بریتانیا هیچ برنامه‌ای ندارد.

حذف آمریکا از فهرست امن مسافرتی اتحادیه اروپا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =