کد خبر : 278655
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
-

سرزمین عجایب

سرزمین عجایب

محال است شما نمونه مشابه برخی رویدادهای داخلی را حتی در لیگ‌های درجه سه و چهار اروپایی ببینید.

به گزارش عصرقائم، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «تابستان پرماجرای فوتبال ایران همچنان ادامه دارد و تیم‌های لیگ برتری برای حضور در فصل بیست‌ویکم در حال تجهیز خود هستند. لیگ ۲۱ اواخر مهر آغاز می‌شود و نقل‌وانتقالات فوتبال ایران هم تا اوایل آبان ادامه خواهد داشت. با این حال طبیعتا تیم‌ها دنبال آن هستند که تا بازار خالی نشده، صیدهای خودشان را انجام بدهند و به علاوه طوری بازیکن بگیرند که از ابتدای تمرینات آماده‌سازی بتوانند از آنها استفاده کنند. تکاپویی هم که این روزها می‌بینید به همین دلیل است. در این میان شاهد وقوع برخی اتفاقات جالب توجه هستیم؛ رخدادهایی که با قطعیت می‌توان گفت برخی از آنها فقط در فوتبال ایران ممکن است! محال است شما نمونه مشابه برخی رویدادهای داخلی را حتی در لیگ‌های درجه سه و چهار اروپایی ببینید. به همین بهانه چند برش از اتفاقات مهم نقل‌وانتقالات را مرور می‌کنیم.

بازگشت رفیق نیمه‌راه

در یک اتفاق شگفت‌انگیز رسول خطیبی بار دیگر سرمربی آلومینیوم اراک شد. این دقیقا از آن دست داستان‌هایی است که درباره‌شان می‌گوییم فقط در ایران امکان وقوع دارد. خطیبی فصل گذشته آلومینیوم را از دسته اول به لیگ برتر آورد و در نیم‌فصل نخست هم نتایج خوبی روی نیمکت این تیم به دست آورد. با این حال بین دو نیم‌فصل زمانی که او با پیشنهاد تراکتور مواجه شد، بی‌اعتنا به تعهدش سر از این تیم درآورد؛ رفتاری که به‌شدت اراکی‌ها را خشمگین کرد. آنها به جای خطیبی، علیرضا منصوریان را روی نیمکت تیم‌شان نشاندند و در جام حذفی نیز با پیروزی جنجالی بر تراکتور، انتقام آن رفتار عجیب را از خطیبی گرفتند. اواخر فصل اما منصوریان نتایج خوبی به دست نیاورد و با فشار مدیران کارخانه برکنار شد. حالا دوباره خطیبی را به جای او سرمربی آلومینیوم کرده‌اند. اصلا باورکردنی نیست که هزینه بی‌وفایی در فوتبال ایران این‌ قدر پایین باشد. بازگشت خطیبی به اراک، یک پیغام تلخ و در عین حال قابل تامل دارد؛ این که شما به‌راحتی می‌توانید در بدترین زمان و شکل ممکن تیم‌تان را رها کنید، به پیشنهاد بهتر جواب مثبت بدهید و بعد دوباره در اوج عزت، به همان تیم برگردید!

نکونام، آلترناتیو مجیدی

جواد نکونام که از مدت‌ها قبل شایعه قطع همکاری‌اش با فولاد خوزستان به گوش می‌رسید، سرانجام بعد از قهرمانی با این تیم در جام حذفی استعفاد داد و رفت. فولاد که شماری از بازیکنان کلیدی‌اش را از دست داده بود، حالا بدون نکونام و حتی سعید آذری که مدیریت باشگاه را بر عهده داشت وارد فصل جدید می‌شود. به جای آذری، حمیدرضا گرشاسبی آمده و به جای نکونام هم عبدالله ویسی مشغول به کار شده است. پرسش مهم اما درباره آینده جواد نکونام است. شاید تا زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید، تیم جدید جواد مشخص شده باشد. با این حال اگر نکونام با تیم خاصی به توافق نرسد، در شروع فصل جدید او جدی‌ترین آلترناتیو و تهدید فرهاد مجیدی خواهد بود. پیش از این گفته می‌شد نکونام سرمربی آلومینیوم می‌شود که نشد. الان از پدیده مشهد هم به عنوان مقصد احتمالی او یاد می‌شود اما اگر حضور نکو در این تیم‌ها قطعی نشود، فرهاد مجیدی به‌شدت سایه سنگین نکونام را روی سر خودش احساس خواهد کرد. در این صورت فقط چند نتیجه نامناسب کافی است تا بحث تغییر کادر فنی استقلال داغ شود و چه کسی بهتر از نکونام؟

گرفتاری‌های تراکتور

شماری از تیم‌های لیگ برتری به شکلی عجیب در رخوت و خاموشی فرو رفته‌اند و گویا برنامه خاصی برای فصل آینده ندارند. مثلا در مسجدسلیمان مشخص نیست تکلیف نفت با محمود فکری چه خواهد بود. نفت آبادان هم که پارسال مخصوصا در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفت، وضعیت مشابهی دارد و بلاتکلیف است. در مشهد کشمکش بین مدیران پدیده و مهدی رحمتی ادامه دارد و روشن نیست این سرمربی می‌تواند به کارش ادامه بدهد یا نه. با این همه اما بدترین وضعیت ممکن را تراکتور دارد. تیمی که همین حالا در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران به شمار می‌رود و باید با حریف قدرتمندی همچون النصر عربستان رقابت کند، با شدیدترین مشکلات مواجه است. شماری از بازیکنان کلیدی این تیم مثل محمد خانزاده، مهدی تیکدری، حبیب فرعباسی، میثم تیموری، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی جدا شده‌اند. اکبر ایمانی قهر کرده و سر تمرین نمی‌آید، محمد عباس‌زاده به‌شدت دنبال جدایی است و شاید محمدرضا اخباری هم رفتنی شود. تراکتور تا کنون فقط علیرضا نقی‌زاده را جذب کرده و خبری از زنوزی، مالک ثروتمند باشگاه هم نیست. حتی شایعاتی درباره جدایی فراز کمالوند پیش از شروع فصل وجود دارد. آیا حواس کسی به نماینده ایران در آسیا هست؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =