کد خبر : 278591
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

جای خالی سیامند در توکیو

جای خالی سیامند در توکیو

ملی پوش پاراوزنه برداری در رقابت های دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم بازی های پارالمپیک به مدال نقره رسید.

به گزارش عصرقائم، رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پارالمپیک توکیو با برگزاری مسابقات دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم مردان به پایان رسید. در این دسته ورزشکارانی از ایران، عراق، مصر، کلمبیا، چین، کره جنوبی، آذربایجان، یونان و اردن حضور داشتند.

در ابتدای این مسابقه چند کلیپ از سیامند رحمان رکوردار جهان و پارالمپیک این دسته پخش شد. رحمان اسفندماه سال ۱۳۹۸ به خاطر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

منصور پورمیرزایی ورزشکار نماینده ایران در دسته فوق سنگین بود. پورمیرزایی ۴۰ ساله و از استان کرمان در ترکیب تیم ملی پاراوزنه ایران  راه یافته است. وی سه مدال نقره قهرمانی جهان و یک نقره بازی های آسیایی را در کارنامه دارد. پورمیرزایی از ورزشکاران باتجربه تیم ملی پاراوزنه برداری ایران به شمار می رود.

ابتدا برای حرکت نخست پورمیرزایی وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را درخواست دادند که دارنده مدال نقره قهرمانی جهان برای مهار آن مشکلی نداشت. وی در ادامه رقابت وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را مهار کرد تا خود را به عنوان مدعی جدی مدال طلای این دسته معرفی کند.

پورمیرزایی در حرکت سوم نتوانست وزنه ۲۴۶ کیلوگرم را مهار کند تا مدال طلای این دسته بعد از سال های نصیب کاروان ورزشی ایران نشود.
جمیل الشبلی ورزشکار اردنی رقیب پورمیرزایی برای کسب مدال طلا بود که در حرکت نخست وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی را مهار کرد.

او در حرکت دوم نیز وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را مهار کرد تا رقابت او با ملی پوش ایرانی برای کسب مدال طلا به حرکت پایانی بکشد. وی نیز در حرکت پایانی موفق به مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی نشد اما به خاطر اختلاف وزن در جایگاه نخست ایستاد.

فارس از عراق با مهار وزنه ۲۲۸ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

جای خالی سیامند در توکیو/ پورمیرزایی نقره گرفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 18 =