کد خبر : 278644
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
-

آغاز کنفرانس الجزایر درباره لیبی

آغاز کنفرانس الجزایر درباره لیبی

وزیر خارجه الجزایر کنفرانس کشورش درباره لیبی را افتتاح کرد و گفت، حضور نجلا منقوش وزی خارجه لیبی در این کنفرانس شاخصی بر پیشرفت در روند سیاسی است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر امروز، دوشنبه در افتتاحیه این کنفرانس

تاکید کرد: راه حل تنها از طریق لیبی – لیبی با حمایت جامعه جهانی در راس آنها کشورهای هم‌جوار ممکن است.

او خاطرنشان کرد: از مشارکت سه هیئت اصلی یعنی سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در این کنفرانس استقبال می‌کنیم. کشورهای ما به صورت گروهی و انفرادی با باور ایفای نقش کشورهای هم‌جوار در حل بحران لیبی مشارکت دارند.

لعمامره تاکید کرد، کشورهای هم‌جوار نیز از پیامدهای امنیتی لیبی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و متاسفانه حوادث بسیار این مساله را نشان داده است. امنیت و ثبات لیبی موجب امنیت و ثبات همه ماست.

وزیر خارجه الجزایر گفت، لیبی باثبات اساس امنیت و هم‌افزایی اقتصادی در منطقه است. باید با وقایع لیبی به شکل پیش‌دستانه و درنظر گرفتن داده‌هایی که اذهان جهانی را درگیر می‌کند، تعامل کنیم. این نشست با هدف تاکید بر قطعنامه‌های شورای امنیت و نیز کنفرانس برلین برگزار شده است.

او افزود: مرحله کنونی در تاریخ لیبی همبستگی مطلق و کارآمد ما را برای یاری به ملت لیبی با حفظ حاکمیت و توانمندی‌های آن و منع مداخلات خارجی می‌طلبد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 20 =