کد خبر : 278531
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
-

یادبودهایی برای کامران احمدگلی و غلامعلی فلاح

یادبودهایی برای کامران احمدگلی و غلامعلی فلاح

یادبودهایی مجازی برای کامران احمدگلی و غلامعلی فلاح، دو استاد فقید دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

به گزارش عصرقائم، مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت کامران احمدگلی، مترجم، استاد زبان و ادبیات انگلیسی و عضو فقید هیئت علمی دانشگاه خوارزمی در روز سه‌شنبه (۹ شهریورماه) ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را در صفحه http://vc2.khu.ac.ir/tarhim40 دنبال کنند.

کامران احمدگلی دانشیار گروه آموزشی زبان‌های خارجی و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و نیز مترجم بود. او مدرک کارشناسی خود را در رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در همین دانشگاه و دکترای زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه بیرمنگام انگلستان دریافت کرده بود.

از آثار احمدگلی که در زمینه ادبیات آمریکا نیز پژوهش‌هایی انجام داده بود می‌توان به «درآمدی بر ادبیات انگلیسی» و «درآمدی بر شعر معاصر آمریکا» اشاره کرد.

کامران احمدگلی در ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت.

همچنین مراسم نخستین سالگرد درگذشت غلامعلی فلاح، نویسنده و استاد فقید زبان و ادبیات فارسی در روز چهارشنبه (۱۰ شهریورماه) ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به پیگیری این مراسم می‌توانند آن را در http://vc1.khu.ac.ir/bahar-1 مشاهده کنند.

غلامعلی فلاح ‌قهرودی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی بود. او لیسانس خود را در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه اراک، فوق لیسانس را در سال ۱۳۶۲ از دانشگاه تربیت معلم و دکتری را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران گرفت. معاونت اداری مالی دانشگاه تربیت معلم، معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت معلم، معاونت عمرانی دانشگاه تربیت معلم، مسئولیت و عضویت در کمیته گزینش استاد دانشگاه تربیت معلم و … بخشی از مسئولیت‌های درون دانشگاهی او بودند. از آثار فلاح می‌توان به «فرهنگ لغات و ترکیبات شعر عصر سامانی (رودکی و شاعران هم­‌عصر و بی­‌دیوان)»، «پروین اختر آزادگی»، «ادب­نامه»، «رستم و سهراب» و چندین مقاله اشاره کرد.

غلامعلی فلاح در ۱۱ شهریور ۹۹ از دنیا رفت.

یادبودهایی برای کامران احمدگلی و غلامعلی فلاح
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + نوزده =