کد خبر : 278419
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

ماکرون در موصل با روحانیون مسیحی دیدار کرد

ماکرون در موصل با روحانیون مسیحی دیدار کرد

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) پس از سفر به بغداد و اربیل، به شهر موصل عراق رفت و در آنجا با جمعی از روحانیون مسیحی این شهر دیدار کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه امروز در دومین سفر مهمی که پس از دیدارش با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مارس گذشته داشت، وارد استان نینوا شده و ضمن حضور در خیابان‌های شهر موصل از حجم تخریب وارد شده به شهر پس از عملیات آزادسازی آن از کنترل گروه تروریستی داعش مطلع شد.

ماکرون از کلیسای ساعت در این شهر بازدید کرد و قرار است از مسجد جامع “النوری”، همان مسجد بزرگ شهر موصل که ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ تشکیل داعش و “خلافت” خود را در آنجا اعلام کرد، نیز بازدید کند.

رئیس جمهوری فرانسه در موصل با جمعی از روحانیون مسیحی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نجم الجبوری، استاندار نینوا، فرمانده عملیات نینوا و دیگر مسؤولان عالی رتبه عراقدر این بازدید ماکرون را همراهی کردند.

انتظار می‌رود ماکرون در این سفر از شهرستان سنجار نیز بازدید کرده و از وضعیت ایزدی‌های این شهر که پس از اشغال نینوا توسط داعش در اواسط سال ۲۹۱۴ با هولناک‌ترین جنایات داعشی‌ها مواجه شدند، اطلاع یابد.

ماکرون ساعات پایانی شامگاه شنبه نیز همراه با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از دو بارگاه مطهر شهر کاظمین بازدید کرد.

طبق بیانیه دولت عراق، رئیس جمهور فرانسه و الکاظمی در این بازدید با کادر آستان مقدس کاظمین دیدار کرده و از کتابخانه این آستان نیز دیدن کردند.

ماکرون در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق که عصر شنبه در بغداد برگزار شد، گفت: عراقی‌ها پیش از هر چیز با تروریسم جنگیدند، ما در کنار شما هستیم و برای برگزاری انتخابات آتی که به منزله مرحله جدیدی برای عراق است، با شما همکاری می‌کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: عراق باید نقش خود در حفظ صلح و ثبات را از طریق همکاری با کشورهای منطقه و کنار گذاشتن اختلافات برای مبارزه با تروریسم، به طور کامل ایفا کند.

او در ادامه تاکید کرد: هر کسی که با تروریسم می‌جنگد، برادر ما است و اطمینان می‌دهیم حمایت فرانسه از عراق، هماهنگی اقدامات برای مبارزه با تروریسم و توسعه ابعاد اقتصادی و زیرساخت‌ها ادامه یابند، ما برای حمایت مالی و ترغیب جامعه جهانی به مشارکت در این زمینه آماده‌ایم و حضور در این نشست افتخار بزرگی برای فرانسه است و با همه برای تقویت همکاری‌ها مشارکت خواهیم کرد.

ماکرون ادامه داد: وظیفه ما این است که در کنار شما باشیم، افتخار می‌کنیم که در این نشست حضور داریم و درهای مقابله با درگیری‌ها را به روی جوانان باز می‌کنیم و شیوه کار جدیدی را در این راستا تعریف می‌کنیم، این نشست نتیجه گفت‌وگوها با عراق است.

ماکرون در موصل با روحانیون مسیحی دیدار کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + شش =