کد خبر : 278486
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

شیشه و نقش آن در تولیدات شرکت بزرگمهر

شیشه و نقش آن در تولیدات شرکت بزرگمهر

شیشه جسمی شفاف، شکننده و مخلوطی از سیلیکات‌های قلیایی می‌باشد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام بزرگمهر، در معماری امروز تصور دنیایی بدون شیشه امری دشوار است.  استفاده از شیشه در معماری همزمان با استفاده از اولین پنجره ها و بازشو ها آغاز شده است. شیشه با انواع مختلف، کاربردهای گوناگون و رشد روزافزون، دارای استفاده بسیار متنوع در صنعت ساختمان و دسته بندی‌های متفاوتی است. از زمانی که انسان راه‌ها و روش‌های استفاده از شیشه را شناخت و به آن مسلط شد به استفاده از آن در تمام امور زندگی خود از جمله مصارف خانگی، پزشکی، صنعتی، زینتی اهتمام ورزید؛ به گونه‌ای که امروزه شیشه یکی از اجزای لاینفک زندگی ما به شمار می‌رود.

کاربرد شیشه در تولیدات شرکت بزرگمهر

شیشه ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردهای متنوعی دارد. شیشه این امکان را می‌دهد که به صورت بصری با دنیای بیرون ارتباط برقرار کرد. حتی هنگامی که درب یا پنجره‌ها بسته هستند امکان ورود نور به داخل را فراهم می‌کند. بنابراین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های برق می‌شود.
با پیشرفت تکنولوژی امروزه شیشه‌های تولید شده علاوه بر تامین روشنایی روز، وظیفه محافظت افراد از اشعه‌های مضر نور خورشید را دارند. شیشه تقریبا به طور کامل قابل بازیافت است، از اینرو می‌توان آنها را بارها و بارها بازیافت کرد بدون آنکه به کیفیت و خواص آن اسیب برسد.
گروه صنعتی بزرگمهر همواره در تلاش است تا از این متریال بی نظیر در خلق پیش ساخته های خود استفاده نماید. شرکت بزرگمهر با نیم قرن تجربه در زمینه طراحی و اجرا انواع پیش ساخته در این یادداشت به بررسی پیش ساخته‌هایی  همچون  سقف شیشه‌ای، کف شیشه‌ای، درب فلزی لیزری که در فرایند طراحی و تولید آن از شیشه استفاده شده، می‌پردازد.

کف شیشه ای بزرگمهر:

شفافیت شیشه زیبایی هر ساختمان را تضمین می‌کند. امروزه شیشه یک بخش اساسی در بسیاری از نماها و سقف هاست. هیچ ماده ی دیگری کیفیت و زیبایی شیشه را تکرار نمی‌کند . این یک فرصت جدید برای طراحان و معماران است که می‌توانند طرح ها را به صورت خلاقانه ترسیم کنند.
کف شیشه‌ای و زمین شیشه‌ای نوعی از سازه‌های شیشه‌ای می‌باشد که اکثرا برای تراس‌ها و بالکن‌ها و یا برای انتقال نور به طبقات پایین‌تر ساختمان‌ها که به نور کافی دسترسی ندارند، کاربرد دارد. سازه کف شیشه‌ای بزرگمهر با قابلیت راه رفتن و تردد و بر روی آن، علاوه بر زیبایی بصری فوق‌العاده، محیطی روشن و جذاب را برای فضاهای ساختمانی فراهم می‌آورد.

سقف شیشه ای بزرگمهر:

برای هر ساختمان تجاری و مسکونی میزان نور مطلوب یک مزیت محسوب می‌شود. یکی از راهکارهای ایجاد فضاهای روشن و استفاده بهتر از نور، استفاده از شیشه درسقف ساختمان به عنوان دریچه و محل عبور نور می‌باشد. در معماری جدید که زیبایی و استحکام اهمیت بیشتری پیدا کرده؛ استفاده از شیشه در معماری بسیار مورد توجه معماران و طراحان در مکان‌های مختلف تجاری و مسکونی قرار گرفته است. با ایده استفاده از شیشه در سقف، هیجان دیدن مناظر آسمانی و درخشش ستاره‌ها و کهکشان‌ها را در هنگام شب می‌توانید تجربه کنید.

درب های فلزی لیزری بزرگمهر:

اولین چیزی که پس از نمای ساختمان در نظر بینندگان جلوه می کند و اهمیت بسیار زیادی در زیبایی و امنیت یک ساختمان دارد طرح، مدل و جنس درب ورودی ساختمان است. برای افزایش زیبایی درب فلزی ورودی ساختمان و درب حیاط و… از شیشه های سکوریت شده رفلکس در تولید درب فلزی لیزری بزرگمهر استفاده می شود. این شیشه ها در کنار زیبایی بسیار مقاوم می باشند و توانایی تحمل ضربه را دارند.

شیشه استفاده شده در درب فلزی لیزری بزرگمهر قابلیت سندبلاست شدن را داراست که مانع از دید عموم به داخل ساختمان می‌شود. که در ادامه با مفهوم سندبلاست بیشتر آشنا می شویم:
سندبلاست در لغت به معنای شن پاشی است. در نتیجه فرایند سندبلاست کردن یعنی پاشیدن شن با فشار هوا می باشد که در این فشار یک لایه خیلی نازک از شیشه برداشته می‌شود.
فرایند سندبلاست کردن به دو روش دستی یا با دستگاه سندبلاست شیشه اتوماتیک انجام می‌شود. این دستگاه ها بسیار دقیق و با راندمان بالا هستند و نسبت به روش دستی بسیار تمیزترند. زیرا که در روش دستی گرد و غبار ناشی از پاشیدن شن زیاد دارد.
هیچ محدودیتی در سندبلاست کردن انواع شیشه ها وجود ندارد. شیشه خام، سکوریت، و حتی شیشه لمینت را می‌توان سندبلاست کرد.
زمانی که شیشه سندبلاست می‌شود دانه های شنی روی آن حک می‌شود بنابراین باید هنگام سندبلاست کردن شیشه جهت سندبلاست شدن مشخص شود این روش از اینرو اهمیت دارد که در سندبلاست کردن فقط یک جهت شیشه زبر می شود و جهت متقابل شفاف است. و اگر جهت شفاف شیشه به سمتی باشد که قابلیت تمیز کردن را داشته باشد دیگر مشکلی در این زمینه نخواهد بود و به راحتی شیشه مورد نظر تمیز خواهد شد. در غیر این صورت و رعایت نکردن جهت سندبلاست به سختی می توان گردو غبار و کثیفی‌ها را از لابه لای دانه های شنی حک شده روی شیشه پاک کرد.
درب های فلزی لیزری بزرگمهر دارای شیشه سکوریت با قابلیت سندبلاست است که این اپشن مانع دید به داخل ساختمان شده و امنیت لازم را برای دیده نشدن محوطه حیاط ساختمان فراهم می‌کند.

شیشه و نقش آن در تولیدات شرکت بزرگمهر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =