کد خبر : 278408
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

تغییر پاسخ نورون‌ها به محرک‌ها به مرور زمان

تغییر پاسخ نورون‌ها به محرک‌ها به مرور زمان

محققان دانشگاه “واشنگتن” در سن‌لوئیس در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند نورون‌های قشر بینایی مغز با گذشت زمان پاسخ خود به محرک‌ها را تغییر می‌دهند.

به گزارش عصرقائم، به نقل ازتی ای، گرچه انتظار می‌رود فعالیت عصبی مغز به مرور زمان و در حین یادگیری و تجربه تغییر کند اما موضوع شگفت‌انگیز که اخیرا توجه محققان را به خود جلب کرده، این است که حتی اگر تغییری در یادگیری یا تجربه‌ نیز صورت نگیرد، بازهم فعالیت عصبی تغییر می‌کند.

یافته‌های مطالعه اخیر محققان دانشگاه واشنگتن در سن‌لوئیس حاکی از آن است که پاسخ نورون‌های قشر بینایی با گذشت زمان به محرک‌های یکسان تغییر می‌کند.

طی این مطالعه محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های جدید به بررسی فرایند پردازش اطلاعات حسی در مغز پرداختند. آنها در این مطالعه یک ویدیوی کوتاه را به موش‌ها نشان دادند و در همان حین که موش‌ها در حال تماشای فیلم بودند محققان فعالیت صدها سلول عصبی موجود در قشر بینایی اولیه آنها را ثبت کردند. برای انجام این کار محققان از روش “تصویربرداری کلسیومی دو فوتون”(two-photon calcium imaging) استفاده کردند.

محققان این کار را تا هفت هفته تکرار کردند. سپس با استفاده از رویکردهای محاسباتی جدید، دانشمندان ابتدا داده‌های به دست آمده از قشر بینایی موش‌ها و سپس تغییرات فعالیت سلول‌های عصبی را در طول زمان تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند که پاسخ‌های هر سلول عصبی به فیلم‌ها در طول این چند هفته ناپایدار بوده و این بدان معناست که هر نورون‌ به محرک‌های بینایی پاسخ یکسانی نمی‌دهند.

تغییر پاسخ نورون‌ها به محرک‌ها به مرور زمان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − هفت =