کد خبر : 278507
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
-

استفاده ترکیبی از واکسنها برای تسریع در روند واکسیناسیون در ژاپن

استفاده ترکیبی از واکسنها برای تسریع در روند واکسیناسیون در ژاپن

رئیس برنامه واکسیناسیون ژاپن اعلام کرد که این کشور به منظور تسریع در روند واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در حال بررسی احتمال استفاده ترکیبی از واکسن آسترازنکا با سایر واکسن های کروناست.

به گزارش عصرقائم، مقامات بهداشتی ژاپن در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) استفاده از واکسن آسترازنکا را تایید و دو میلیون دُز از این واکسن را برای واکسیناسیون مردم این کشور تامین کردند.

تارو کُنو، رئیس برنامه واکسیناسیون ژاپن گفت: من از وزارت بهداشت خواستم تا در مورد استفاده از واکسن آسترازنکا برای اولین دز تزریق و واکسن فایزر برای دز دوم، یا آسترازنکا به عنوان دز اول و واکسن مدرنا به عنوان دز دوم نظر بدهد.

به گفته وی، این امر می تواند با کوتاه کردن فاصله زمانی بین تزریق دز اول و دوم، در صورت استفاده از واکسن آسترازنکا به عنوان دز اول، روند واکسیناسیون را تسریع بخشد.

تزریق دز دوم واکسن آسترازنکا باید بعد از گذشت هشت هفته از تزریق دز اول این واکسن صورت گیرد که نسبت به واکسن های تولید شرکت های دیگر، زمان طولانی تری باید سپری شود.

گزارشات حاکی از این است که ژاپن در تلاش برای مهار موج جدید شیوع سویه دلتا در این کشور است به طوری که آمار ابتلای روزانه این کشور در این ماه برای اولین بار از مرز ۲۵ هزار نفر عبور کرد.

به گزارش رویترز، روند واکسیناسیون ژاپن نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته ضعیف است به گونه ای که این کشور ۵۴ درصد از جمعیت خود را با حداقل یک دز و ۴۳ درصد را نیز به طور کامل واکسینه کرده است.

استفاده ترکیبی از واکسنها برای تسریع در روند واکسیناسیون در ژاپن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 8 =