کد خبر : 278354
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
-

مهم‌ترین تکلیف وزارت ورزش چیست؟

مهم‌ترین تکلیف وزارت ورزش چیست؟

دولت قبلی با قطعی‌ترین لحن ممکن مدعی بود پرسپولیس و استقلال پیش از آغاز دولت سیزدهم به بخش خصوصی واگذار خواهند شد اما نشد. آیا ممکن است این طلسم بالاخره در دولت سیزدهم بشکند؟

به گزارش عصرقائم، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «با دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم رسما شروع به کار کرد. سجادی روز پنجشنبه وزارت ورزش را از مسعود سلطانی‌فر تحویل گرفت. وزیر قبلی شخصا در مراسم تحویل دفتر حضور داشت و حتی در نشستی با سجادی، جانشین خود را در جریان شرایط این وزارتخانه قرار دارد. حالا ورزش ایران برای چهار سال آینده مدیر ارشد و جدیدش را شناخته است؛ کسی که از او به عنوان ورزشی‌ترین وزیر تاریخ وزارتخانه یاد می‌شد. سجادی ۵۲ ساله سابقه مفصل فعالیت حرفه‌ای در دوومیدانی را دارد و صاحب نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا هم شده است. او اما حالا وارد چالشی می‌شود که اصلا ساده نیست و شاید تمام اعتبار سال‌های حضورش در ورزش قهرمانی را به چالش بکشد.

به‌ طور قطع وزیر ورزش تکالیف و ماموریت‌های بسیار زیادی دارد. هم در بحث ورزش همگانی و هم در حوزه ورزش قهرمانی، سیاهه مشکلات آن‌ قدر زیاد است که حتی مرور تیتروار آنها هم از حوصله یک مطلب عادی و کوتاه خارج خواهد بود. نرخ مشارکت ایرانی‌ها در ورزش همگانی کم است، اضافه‌وزن کودکان یک چالش بزرگ برای آینده کشور به شمار می‌آید، در ورزش‌های پایه که سجادی هم از آنجا برخاسته، ضعیف هستیم و در سایر رشته‌ها نیز با کمبود شدید امکانات مواجهیم. معنی نمی‌دهد که مطبوعات نیم‌قرن پیش ایران گلایه دوچرخه‌سواران از کمبود پیست حرفه‌ای را بازتاب داده باشند و این گلایه در مطبوعات امسال هم به چشم بخورد! معنی نمی‌دهد که تیرانداز ما حتی فشنگ نداشته باشد و قایقران ایرانی با تمرین در بدترین شرایط ممکن راهی المپیک شده باشد. در این زمینه‌ها رساندن شرایط به یک «حداقل آبرومند» هم نیاز به مدیریتی طلایی و تاریخی دارد که امیدواریم سجادی از آن برخوردار باشد.

از همه اینها که بگذریم اما، فوتبال «ویترین» مدیریت در وزارت ورزش است. اینجا اتفاقا نیازی نیست کاری انجام شود بلکه همه مترصد آن هستند که وزارت ورزش دست از یک کار بکشد و آن هم تیم‌داری حرفه‌ای است! آقا، خانم، عزیزان، بزرگواران؛ اداره پرسپولیس و استقلال توسط دولت همان‌ قدر مضحک و عقب‌افتاده است که مثلا بارسلونا و رئال مادرید را به‌ طور همزمان دولت اسپانیا اداره کند یا میلان و اینتر را دولت ایتالیا بچرخاند! فرض کنید به جای آن که رئیس بارسلونا از دل انتخابات و با نظر اعضای رسمی این باشگاه برگزیده شود، طی حکمی از سوی وزیر ورزش اسپانیا در این منصب قرار بگیرد. باور کنید همه دنیا به چنین اتفاقی خواهد خندید. دیگر بس است هر چقدر دولت برای اداره سرخابی‌ها پول و وقت گذاشت و در ازای آن فقط توهین و تهمت شنید. هر وزیری عوض شد، همین‌ها را نوشتیم. دولت قبلی با قطعی‌ترین لحن ممکن مدعی بود پرسپولیس و استقلال پیش از آغاز دولت سیزدهم به بخش خصوصی واگذار خواهند شد اما نشد. آیا ممکن است این طلسم بالاخره در دولت سیزدهم بشکند؟

می‌فهمیم که تمام اختیار در بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال دست وزارت ورزش و حتی دولت نیست. چه‌بسا حتی نگاه امنیتی هم در این مورد وجود داشته باشد اما به خاطر خدا، به خاطر این دو تیم، حتی به خاطر خودتان هم که شده سرخابی‌ها را به طور دقیق و اصولی دست خود مردم بدهید. بگذارید پتانسیل آنها آزاد شود، مالکان جدید که هم‌خانواده دولت نیستند و بر سر تامین منافع خود با کسی تعارف هم ندارند، برای دریافت حق پخش تلویزیونی صداوسیما را تحت فشار بگذارند. از آن سو وزارت ورزش هم معاف از بد و بیراه‌ها و اتهام جانبداری از یکی از این دو تیم، می‌تواند به وظایف اصلی و اصولی‌اش برسد.»

مهم‌ترین تکلیف وزارت ورزش چیست؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 10 =