کد خبر : 278352
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
-

مقایسه شرایط تحصیل در کانادا، آلمان و اسپانیا

مقایسه شرایط تحصیل در کانادا، آلمان و اسپانیا

این روزها یکی از دغدغه هایی که در بخشی از جامعه دانش آموزی و دانشجویی ایران دیده می شود، مبحث تحصیل در خارج از کشور است که در این راستا، در این متن به بررسی و مقایسه شرایط تحصیل در سه کشور پرطرفدار کانادا، آلمان و اسپانیا می پردازیم.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام کوه نور، می دانیم که تحصیل در خارج از کشور بزرگترین رویداد در زندگی هر فردی می تواند باشد، اما انتخاب شماست که می تواند میزان دستیابی شما به موفقیت را در این مسیر مشخص کند.
در حال حاضر که صدای افزایش ظرفیت مهاجرپذیری در کشور کانادا به گوش می رسد، می بینیم که کشور آلمان هم با فراهم آوردن امکان تغییر اقامت دانشجویی به اقامت دائم در خاک آلمان و قبل از اتمام دوره تحصیلی، نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کرده است و در همین میدان، امکان تحصیل رایگان در اسپانیا و بهبود شرایط کاری و اقتصادی این کشور باعث شده است که این کشور نیز بتواند متقاضیان خاص خود را داشته باشد.

بر اساس بررسی هایی که موسسه دانش گستر کوه نور بر روی شرایط تحصیل در کشور کانادا، آلمان و اسپانیا داشته، مشخص شده است که شرایط و هزینه های تحصیل در کانادا همچنان به روال سابق به اندازه ی کافی جذاب است که افراد زیادی بتوانند با امید بر کیفیت و سطح نسبتا مطلوب شرایط زندگی و تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی، این کشور را به عنوان مقصد در نظر بگیرند، اما نکته ای که همچنان دغدغه ی بسیاری از دانشجویان ایرانی است، هزینه های تحصیل در کاناداست که تعداد زیادی از متقاضیان، با در نظر گرفتن تمام چالش ها از جمله یادگیری یک زبان دیگر، امکان تحصیل رایگان در آلمان را در نظر می گیرند و مسیر خود را به سمت این کشور اروپایی تمایل می دهند. بر اساس همین بررسی ها، هنوز هم تعداد زیادی از افراد که قصد تحصیل با شرایط آسان در اروپا را دارند، تحصیل در کشور اسپانیا را انتخاب می کنند که تا در کنار مزایای چشم گیری مثل آب و هوا و فرهنگ قابل قبول، از مزیت تحصیل رایگان یا کم هزینه برخوردار شوند.

مقایسه هزینه های تحصیل ( کانادا، آلمان و اسپانیا )

با بیانی دقیق تر می توانیم هزینه های تحصیل در کانادا را در یک بازه ی نسبتا بزرگ، بین اعداد ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار در نظر بگیریم، که بنا بر رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی متغیر است و اینجا، آلمان می تواند پیروز میدان انتخاب شود چرا که در این کشور می توانید تعداد زیادی دانشگاه را پیدا کنید، که امکان تحصیل رایگان در هر مقطعی را به شما می دهند و در کنار این کشور نیز اسپانیا را داریم که با هزینه بسیار کم و یا امکان تحصیل در مقطع دکتری به صورت رایگان را فراهم می آورد.

مقایسه شرایط کار دانشجویی ( کانادا، آلمان و اسپانیا)

فراتر از شرایط تحصیل در این کشورها، باید شرایط کار در کشورهای کانادا، آلمان و اسپانیا را نیز مورد بررسی قرار داد که نتایج جالبی را خواهیم دید. شرایط کار در کانادا برای رشته های حوزه درمان، مهندسی و مدیریت ها بسیار خوب است، و شرایط کار رشته های مهندسی، حقوق و بیمه در آلمان نیز بسیار مطلوب است و در نهایت با بررسی شرایط کار در اسپانیا، در می یابیم که بازار کار پزشک ها و جراح ها، حقوق، مدرس ها، مدیریت مالی و شغل های شاخه ی توریسم و کامپیوتر بسیار مطلوب است.

مقایسه هزینه های زندگی دانشجویی  در کانادا، آلمان و اسپانیا

موضوع مهمی که چشم پوشی از آن ممکن نیست، هزینه های زندگی در همین کشورهاست که مشخصا هزینه های زندگی در کانادا نسبت به دو کشور دیگر بالاتر است و به عددی در حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه برای خورد و خوراک، رفت و آمد و مسکن می رسد و جالب اینجاست که همین نوع زندگی را می تواند در کشور آلمان با هزینه ای در حدود ماهانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو داشت و در اسپانیا ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو، که می توان نتیجه گرفت که در زمینه هزینه های زندگی در کانادا ، آلمان و اسپانیا نیز این سه کشور می توانند به ترتیب در سه درجه ی گران، متوسط و ارزان قرار بگیرند.

اما زمانی که صحبت از تحصیل می شود، اعتبار دانشگاه و سطح علمی آن می تواند یکی از مهم ترین عامل ها برا ی انتخاب کشور مقصد باشد که این اعتبار بنا بر هر رشته تحصیلی مشخص می شود. در این بررسی متوجه می شویم که کانادا می تواند در بسیاری از رشته ها دارای بهترین دانشگاه ها باشد و در یک سو، و در سوی دیگر دانشگاه های آلمان و اسپانیا قرار می گیرد که با اختلاف بسیار کم در رشته های خاصی دارای دانشگاه های بسیار خوبی هستند.
در پایان باید گفت این سه کشور، می توانند قطب های سه گانه ی دایره ی انتخاب هر کسی برای تحصیل باشند، که با در نظر گرفتن معیارها و شرایط هر شخصی، می توان او را به سوی یکی از این کشورها هدایت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به یک هدف مشخص و بهینه می توانید از مشاورین موسسه دانش گستر کوه نور یاری بگیرید.

مقایسه شرایط تحصیل در کانادا، آلمان و اسپانیا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + چهارده =