کد خبر : 278227
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

ثبت ۳ زلزله بزرگتر از ۴ در کشور

ثبت ۳ زلزله بزرگتر از ۴ در کشور

در هفته گذشته در استان‌های فارس، خراسان جنوبی و یزد زلزله‌های بزرگتر از ۴ را تجربه کردند.

به گزارش عصرقائم، درز استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید، عشق آباد استان خراسان جنوبی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ و بهاباد استان یزد با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ لرزیدند.

علاوه بر آن در کیلان استان تهران زلزله ۲.۵  به ثبت رسید. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۳۰ مرداد

در کنگاور استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، ویس استان خوزستان زلزله ۲.۶، خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۵، بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵ و پیش قلعه استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶ رخ داد.

یکشنبه ۳۱ مرداد

راین استان کرمان زلزله ۲.۹، خرم آباد استان مازندران زلزله ۲.۵، شیراز استان فارس زلزله ۲.۹، دیباج استان سمنان زلزله ۲.۹، تیتکانلو استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵، چرام استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶، رباط سنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹، شبانکاره استان بوشهر زلزله ۲.۹ را تجربه کردند.

دوشنبه اول شهریور

در اسفراین استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۸ کیلومتری اسفراین، ۳۴ کیلومتری شیروان و ۴۲ کیلومتری حصارگرمخان این استان بوده است. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۸، کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۸، نهبدان استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ رخ داد.

بهاباد استان یزد با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد و کانون رومرکز آن در ۳۶ کیلومتری بهاباد و ۹۱ کیلومتری ساغند استان یزد و ۸۷ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است.

درز استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۲ کیلومتری درز و ۴۹ کیلومتری دوبرجی استان فارس و ۴۷ کیلومتری حاجی آباد استان هرمزگان گزارش شد.

سردشت استان آذربایجان غربی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۰ کیلومتری سردشت استان آذربایجان غربی و ۱۷ کیلومتری کانی‌سور و ۲۸ کیلومتری ارمارده استان کردستان بوده است.

زلزله ۳.۳ شوقان استان خراسان شمالی از دیگر رخدادهای مهم لرزه‌ای اول شهریور است که در ۱۶ کیلومتری شوقان، ۱۹ کیلومتری سنخواست و ۲۷ کیلومتری قاضی این استان بوده است.

سه شنبه ۲ شهریور

بندر مقام استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۵ کیلومتری بندرمقام و ۳۷ کیلومتری جزیره هندورابی استان هرمزگان و ۳۵ کیلومتری اشکنان استان فارس بوده است.

در سرخون استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

عشق آباد استان خراسان جنوبی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید. عمق این زلزله در ۱۱ کیلومتری و رومرکز آن در ۳۵ کیلومتری عشق آباد، ۸۴ کیلومتری طبس و ۹۳ کیلومتری بشرویه این استان گزارش شد.

در مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل و ۷۸ کیلومتری بزمان استان سیستان و بلوچستان و ۶۶ کیلومتری محمدآباد ریگان استان کرمان بوده است.

در تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری تخت، ۲۴ کیلومتری قلعه قاضی و ۳۵ کیلومتری سرگز این استان گزارش شد.

درب بهشت استان کرمان زلزله ۲.۶، سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ رخ داد.

فاریاب استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری فاریاب استان کرمان و ۲۸ کیلومتری زیارتعلی و ۴۱ کیلومتری سرگز استان هرمزگان بوده است.

چهارشنبه ۳ شهریور

در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۹، سالند استان هرمزگان زلزله ۲.۷، تایباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

پنج‌شنبه ۴ شهریور

فاریاب استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری فاریاب استان کرمان و ۳۹ کیلومتری زیارتعلی و ۴۱ کیلومتری سرگز استان هرمزگان بوده است.

در دهرم استان فارس زلزله ۲.۶، کیلان استان تهران زلزله ۲.۵، سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹، حصارگرمخان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸ و دیباج استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد.

پهله استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۱ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۳۰ کیلومتری پهله، ۴۶ کیلومتری مهران و ۴۸ کیلومتری میمه این استان گزارش شد.

جمعه ۵ شهریور

رشتخوار استان خراسان رضوی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۱ کیلومتری رشتخوار، ۲۶ کیلومتری دولت آباد و ۴۵ کیلومتری تربت حیدریه این استان بوده است.

ثبت ۳ زلزله بزرگتر از ۴ در کشور/در گیلان استان تهران زلزله ۲.۵ به ثبت رسید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 10 =