کد خبر : 278337
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
-

انتشار «دوشیزگان» و «فیلسوف و پزشک قرن»

انتشار «دوشیزگان» و «فیلسوف و پزشک قرن»

ترجمه کتاب «دوشیزگان» نوشته الکس مایکلیدیس و «فیلسوف و پزشک قرن ـ زندگی و اندیشه‌ی اخلاقی دکتر آلبرت شوایتزر» نوشته پردراگ چیچوواتسکی منتشر شد.

به گزارش عصرقائم، رمان «دوشیزدگان» در ۳۵۲ صفحه با ترجمه‌ مریم حسین‌نژاد و با قیمت ۹۰ هزار تومان توسط نشر سنگ منتشر شده است.

در معرفی این کتاب توسط ناشر می‌خوانیم: «دوشیزگان»، جدیدترین اثر الکس مایکلیدیس، نویسنده‌ رمان «بیمار خاموش» است که دو سال پیش رکورد پرفروش‌های نیویورک‌تایمز را با ۵۲ هفته حضور مستمر در صدر جدول، جابه‌جا کرد. «بیمار خاموش» همچنین کتاب سال تریلر آمریکا شد و جایزه‌ گودریدز را نیز در این رشته دریافت کرد.

رمان «دوشیزگان» مایکلیدیس نیز بلافاصله بعد از انتشار در فهرست پرفروش‌ها قرار گرفت و همان‌طور که انتظار می‌رفت، با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

«دوشیزگان» یک تریلر روان‌شناختی است که مایکلیدیس با ترکیب اسطوره‌های یونانی، دانش روان‌شناختی و تکنیک‌های داستان معمایی خلق کرده است. داستان از قتل یکی از دانشجویان دختر دانشگاه کمبریج آغاز می‌شود. دوست او به استاد خودشان به‌شدت مظنون است و سعی دارد ثابت کند او گناهکار است. اما با وقوع یک قتل دیگر، ماجرا جنبه‌های عمیق‌تر و پیچیده‌تری به خود می‌گیرد…

همچنین کتاب «فیلسوف و پزشک قرن ـ زندگی و اندیشه‌ی اخلاقی دکتر آلبرت شوایتزر» در ۱۰۴ صفحه با ترجمه‌ شهاب‌الدین عباسی و با قیمت ۳۵ هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: «فیلسوف و پزشک قرن» در سه بخش تنظیم شده است: بخش اول با عنوان «چرا شوایتزر نادیده گرفته شد؟» ترجمه‌ پاره‌ کوتاهی از کتاب تحلیلی دکتر «پردراگ چیچوواتسکی» به نام «احیای نگرش اخلاقی آلبرت شوایتزر» است.

بخش دوم ترجمه‌ مقدمه‌ مفصل همین نویسنده در کتاب دیگری است که در آن زندگی و بینش اخلاقی دکتر شوایتزر را بررسی کرده و گزیده‌هایی از نوشته‌های شوایتزر را در آن آورده است.

بخش سوم کتاب نیز ترجمه‌ای از نوشته‌های شوایتزر در زمینه‌های مختلف است.

در پایان کتاب، مترجم تصاویری را از مراحل مختلف زندگی شوایتزر آورده است. همچنین از ویژگی‌های این کتاب، فهرست منابع و توضیحات پایانی کتاب است که می‌تواند برای مطالعه‌ بیش‌تر بسیار مفید باشد.

آلبرت شوایتزر سال ۱۸۷۵ به دنیا آمد. کارش را ابتدا در حوزه‌ موسیقی، الهیات و فلسفه آغاز کرد، اما با وجود موفقیت‌های فراوان در این حوزه‌ها، تصمیم گرفت نظراتش را در بستر واقعیت زنده و به شکل عینی محک بزند. پس به دانشگاه برگشت و پزشکی خواند و به آفریقا رفت تا به روستاییان محروم قاره‌ سیاه خدمت کند. به پاس این خدمات، سال ۱۹۵۲ جایزه‌ صلح نوبل غیاباً به او اهدا شد که شوایتزر مبلغ ۳۶ هزار دلار آن را صرف گسترش بیمارستان‌ها در آفریقا کرد. شوایتزر در سال ۱۹۶۵ از دنیا رفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + پانزده =