کد خبر : 276167
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

سیاست‌های دولت روحانی و وزارت بهداشت در بخش کرونا پیشگیرانه نبود

سیاست‌های دولت روحانی و وزارت بهداشت در بخش کرونا پیشگیرانه نبود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی، هم وضع اقتصادی مردم مساعد نیست و مردم مشکلات اقتصادی خاص خودشان را دارند و از سویی دیگر سیاست‌ها و مدیریت دولت روحانی نیز مناسب نبوده، شاهد عدم موفقیت تدابیر و مدیریت‌های پیشگیرانه در کنترل کرونا بودیم.

به گزارش عصرقائم، علی بابایی‌کارنامی در گفت‌وگو ، در خصوص چرایی وضعیت حاد کرونایی حال حاضر کشور و ارتباط آن با سوء مدیریت‌های دولت قبل در مقابله با کرونا در اتخاذ آرایش دفاعی مناسب در جلوگیری از پیک‌های پی در پی کرونایی، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم تمام مشکلات حال حاضر کرونا را بر دوش دولت قبل بیندازیم و آن را مقصر بدانیم و تحلیل این وضع، دیدگاه‌ها و پیگیری‌های خاص خودش را دارد.

وی افزود: مدیریت دولت قبل در کنترل و پیشگیری کرونا، مقصر است، ولی باید بپذیریم خود ویروس کرونا و مدیریت آن یک بحث جدیدی در کشور بود که یک مسئله مهم و حساسی هم در این مقطع زمانی بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از آن‌جا که این بحث یک بحث جدید و ناشناخته‌ای بوده، لذا پایه‌های اطلاعاتی کافی و دقیقی هم در مهار و کنترل آن وجود نداشته است و نمی‌شود مبنا را بر این گذاشت که همه مقصر وضعیت فعلی، دولت قبل بوده است.

نماینده مردم  ساری و میاندورود در بهارستان، ادامه داد: به هر حال دولت قبل هم زحمات خود را کشید، اما ضعف‌هایی هم در ریاست جمهور و ستاد ملی کرونا وجود داشته است.

بابایی کارنامی، تشریح کرد: مردم هم در تحقق سیاست‌های دولت در کنترل کرونا باید از جنبه فرهنگی، کمک کار دولت باشند، دولت نیز باید بسته‌های حمایتی خوبی را در اختیار مردم قرار دهد؛ باید توجه داشت که مردم از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارند.

وی افزود: به هر حال، مردم مهم‌ هستند و ما نمی‌شود دستوراتی را بدهیم که مردم نتوانند در عمل از آن تبعیت کنند و در واقع، نافرمانی اجتماعی داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از دلایلی که محدودیت‌ها و قرنظینه‌های خانگی در عمل به خوبی اتفاق نمی‌افتاد، این است که بسته‌های حمایتی اقتصادی خوبی برای مردم دیده نشد و در واقع دولت نتوانست حمایت مطلوبی از لحاظ اقتصادی از مردم و کسبه کند.

نماینده مردم  ساری و میاندورود در بهارستان، متذکر شد: از آنجا که در شرایط فعلی، هم وضع اقتصادی مردم مساعد نیست و مردم مشکلات اقتصادی خاص خودشان را دارند و از سویی دیگر سیاست‌ها و مدیریت دولت نیز مناسب نبوده، شاهد عدم موفقیت تدابیر و مدیریت‌های پیشگیرانه در کنترل کرونا بودیم.

بابایی کارنامی، تصریح کرد: در حال حاضر نیز وقتی تعطیلی ۵ روزه سراسری تعیین می‌شود و سپس چند روز قبل از موعد اجرا، اطلاع رسانی می‌شود، لذا خیلی از مردم در این بازه زمانی، فرصت دارند تا به سمت استان‌هایی نظیر مازندران سفر کنند؛ در حالیکه باید اینگونه تصمیمات، شب قبل اعلام و از صبح فردا اجرایی و شد تا کسی فرصت تخلف و سفر نداشته باشد و این نشان می‌دهد که دولت سیاست‌های عالمانه‌ای چه عمدا و چه سهوا در بخش‌های پیشگیرانه ندارد و این یکی از ضعف‌های مدیریتی دولت‌ها است که در تصمیم‌گیری‌ها اشتباه می‌کنند.

وی گفت: در مجموع در حال حاضر همه ما از نمایندگان گرفته تا مردم باید به دولت جدید کمک کنیم تا از این مرحله بسیار سخت کرونایی به سلامت عبور کنیم.

سیاست‌های دولت روحانی و وزارت بهداشت در بخش کرونا پیشگیرانه نبود/ همه به دولت جدید کمک کنیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 7 =