کد خبر : 275634
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
-

3 عضو شورای شهر قائم‌شهر:

ابقای صالح‌زاده به‎عنوان شهردار قائم‌شهر وجاهت قانونی ندارد/مداخله فرماندار در انتخاب شهردار!

ابقای صالح‌زاده به‎عنوان شهردار قائم‌شهر وجاهت قانونی ندارد/مداخله فرماندار در انتخاب شهردار!

۳ عضو شورای شهر قائم شهر در اولین روز رسمی خود بعنوان شورای شهر دوره ششم شفاف با مردم پیرامون انتخاب شهردار و مداخله افرادی بیرون از شورا و همچنین تخلفاتی در فرمانداری اشاره کردند و گفتند: ابقای عباس صالح‌زاده به عنوان شهردار وجاهت قانونی ندارد و فرماندار شهرستان قائم‌شهر تخلف کرده است.

به گزارش عصرقائم، جعفر احمدی گرجی، سیدهادی فضلی و مفید اسماعیلی سراجی سه عضو جدید شورای شهر قائم شهر که در برگزاری انتخابات برای ابقای صالح زاده شرکت نکردند و اعتراض به نحوه و مکان برگزاری آن داشتند در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کردند: طبق قانون فرمانداری تنها باید مراسم تحلیف و نهایت انتخاب هیئت رئیس سنی را برگزار کند و انتخاب هیئت رئیسه و شهردار باید در صحن شورا و بدون افراد غیر از شورای شهر برگزار شود.احمدی گرجی در صحبت های خود گفت: انتخاب شهردار یک بار با تعرفه ای با مهر فرمانداری برگزار شد و صالح زاده برای ابقا و سرپرستی رای نیاورد اما آقای فرماندار که حضورش در جلسه خلاف بود، خلاف دیگری را مرتکب شد و انتخابات شهردار را دوباره برگزار کرد.وی افزود: ما به این موضوع اعتراض کردیم و فرماندار اعلام کرد که ادامه جلسه را خودتان در صحن شورا انجام دهید که این امر سبب شد بنده و آقای فضلی جلسه را با اجازه از فرماندار ترک کردیم و آقای اسماعیلی هم در انتخابات شرکت نکند.

عضو شواری ششم قائم شهر با اشاره به اینکه ما پیگیر ابطال این انتخابات با این حجم از تخلف هستیم، بیان کرد: یکی از نمایندگان مجلس و فرماندار با مداخله های متعدد و تخلفات بدنبال این هستند تا شهردار ابقا شود و در این بین شاهدیم که حق مردم ضایع می‌شود.

مفید اسماعیلی نیز در این گفت‌وگو بیان کرد: آقای فرماندار قانون را از رازجویان معاون استاندار پرسید که گویا قرابتی هم با آقای صالح زاده دارند که جا دارد این جا بیان کنم معاون استاندار صلاحیت تبیین قانون را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کمیته انطباق باید به این موضوع رسیدگی کند و تخلفات آشکاری که رخ داده را بررسی و به مردم بصورت شفاف گزارش دهند.

سیدهادی فضلی نیز در ادامه به تخلفات پیش آماده اشاره کرد و گفت: عباس صالح زاده بعنوان شهردار هدیه آخر نماینده عالی دولت حسن روحانی در قائم شهر بود که امیدوارم دستگاه های نظارتی و قانونی به این قانون شکنی مشهود ورود پیدا کنند.



برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =