کد خبر : 275585
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
-

ضرورت اخذ مجوز برای جابجایی موتورسنگین

ضرورت اخذ مجوز برای جابجایی موتورسنگین

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که مالکان موتورسیکلت‌های سنگین برای جابجایی آن باید مجوز بگیرند.

به گزارش عصرقائم، سرهنگ علی همه خانی در گفت‌وگو ، درباره تخلفات و تردد موتورسیکلت های سنگین در معابر گفت: برخورد پلیس با تردد و تخلفات موتورسیکلت های سنگین یک درخواست و مطالبه مردمی و قانونی است که پلیس راهور تهران بزرگ بنا بر وظایف ذاتی خود در این خصوص بنابر قانون اقدام و با تخلفات و ترددهای بدون مجوز این نوع موتورها برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه حتی برای نقل و انتقال این موتورسیکلت ها نیز  باید از یدک‌های مخصوص استفاده شود، تصریح کرد: مالک موتور سیکلت سنگین باید برای انتقال در شرایط خاص مجوز دریافت کند که این مجوز تنها برای جابجایی از محلی به محل دیگر است و قابل ذکر است گواهینامه کسانی که با این وسایل رانندگی می کنند نیز  دارای شرایطی خاص است.

همه خانی گفت: برخی راکبین موتورسیکلت سنگین در روزهای تعطیل اقدام به تردد در سطح معابر عمومی شهر تهران کرده که این ترددها از چشم پلیس دور نمانده و پلیس راهور تهران بزرگ با رصد معابر از طریق دوربین های نظارتی و توسط مامورین مستقر اقدام به توقیف این موتورسیکلت های سنگین فاقد مجوز خواهد کرد. کمااینکه تاکنون چندین دستگاه موتورسنگین نیز توقیف شده است.

به گفته معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، راکبین این موتورسیکلت‌ها پس از توقیف وسیله‌شان به مراجع ذی صلاح معرفی شده و مقام قضایی درباره وضعیت آنها تصمیم گیری و رأی صادر خواهد کرد.

وی درباره بیشترین تخلفات موتورسنگین نیز گفت: بیشتر تخلفاتی که ما از این موتورسیکلت‌ها در سطح شهر مشاهده می کنیم از نوع سرعت و سبقت است و مهم تر  سلب آسایش و آرامشی است که این راکبین از دیگر رانندگان دارند و با حرکت در معابر ایمنی تردد دیگران را به خطر انداخته و باعث اضطراب و نگرانی رانندگان دیگر می شوند و با توجه به سر و صدای هولناکی که دارند موجب خطرآفرینی و کاهش تمرکز دیگر رانندگان می شوند.

وی از شهروندان خواست تخلفات و ترددهای موتورسیکلت های سنگین را از طریق سامانه  ۱۱۰  به پلیس گزارش دهند.

ضرورت اخذ مجوز برای جابجایی موتورسنگین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + هشت =