کد خبر : 275259
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
-

عبدالرضا دادبود:

قائم‌شهر باید به منطقه ویژه گردشگری-اقتصادی تبدیل شود/برای نجات شهر آماده‎ام/صحبت‌های گسترده و جدی با برخی اعضای شورای شهر قائم شهر داشتم

قائم‌شهر باید به منطقه ویژه گردشگری-اقتصادی تبدیل شود/برای نجات شهر آماده‎ام/صحبت‌های گسترده و جدی با برخی اعضای شورای شهر قائم شهر داشتم

شهردار گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما درمورد مطرح شدن نام‌شان برای تصدی شهردار قائم شهر گفت: با برخی اعضای شورای شهر دوره ششم صحبت های جدی و گسترده داشتم و باید برای نجات شهر همه‌باهم کمک کنیم تا قائم شهر بعنوان یک منطقه اقتصادی-گردشگری مطرح کنیم.

به گزارش عصرقائم، عبدالرضا دادبود در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد اینکه آیا درمورد مدیریت پارلمان شهری قائم‌شهر توسط اعضای شورای شهر دوره ششم با شما صحبت شده، اظهار کرد: برخی از اعضای شورای شهر دوره ششم قائم‌شهر و شهرهای دیگر استان مازندران نیز با بنده جهت مدیریت پارلمان شهری صحبت کردند که در این بین با اعضای شورای شهر قائم شهر گسترده‌تر و جدی‌تر بوده است.

 

وی افزود: برای قائم‌شهر برنامه‌های بزرگ و زیربنایی را می‌توان انجام داد چراکه یکی از شهرهای استرتژیک و پرترددی است که قطعا باید با برنامه‌ریزی درست و تهیه یک نقشه زمانبندی شده شهری برای پیشرفت آن خصوصا درجهت گردشگری و جذب توریست اقدام کرد.

 

شهردار فعلی گرگان و یکی از گزینه‎های شهرداری قائم‌شهر به عملکرد خود در گرگان به جهت جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی اتفاقات بزرگی در گرگان رخ‌داد، بطوریکه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ بودجه شهرداری گرگان رشد ۴۰۰درصدی داشته و از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که با جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری و تفریحی توانستیم به این امر مهم برسیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ تا کنون توانستیم با جذب سرمایه‌گذار، چیزی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه شروع کنیم که بخشی از آن به بهره‌برداری رسید و تاثیرگذاری بسیار بالایی را داشته که جذب گردشگر را برای شهر گرگان بهمراه داشته است.

دادبود تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم النبیا(ص) بعنوان پیمانکار یکی از بزرگترین شهربازی‌های کشور به متراژ ۱۸ هکتار را در گرگان آغاز به کار کرده و پروژه‌های دیگر همچون تله‌کابین، پروژه بزرگ تفریحی-گردشگری نیز برای جذب توریست را در گرگان آغاز کردیم که قطعا به درآمد شهرداری کمک شایانی خواهد کرد.

وی به ۳ پروژه بزرگ مجتمع تجاری-تفریحی دیگر اشاره کرد و افزود: در این دوره باید شهرداری توجه اصلی خود را به حوزه اقتصادی داشته باشد تا با تمرکز بر جذب سرمایه‌گذار بار را از روی دوش مردم کم کرد تا اعتبارات جذب شود که با این تفکر می توان پروژه‌های شهری را به سمت سوی درست برد.

 

شهردار فعلی گرگان بیان کرد: شهر وقتی به سمت گردشگرپذیری می‌رود ناخودآگاه فضای شهری نیز از لحاظ سیما و منظر تغییر می‌کند چون مسافر بعد استفاده از پروژه‌های گردشگری باید از فضای شهر عبور کند بنابراین باید از آن لذت ببرد و قائم‌شهر در این مورد بسیار جای کار دارد و باید از لحاظ سیما و منظر تحولی عظیم صورت گیرد، کاری که ما درگرگان توانستیم انجام دهیم.

این مسوول تصریح کرد: قائم‌شهر باید به یک منطقه ویژه اقتصادی- تفریحی تبدیل شود و با ساخت مجتمع‌های خاص تفریحی پروژه‌های بزرگی را بنا کرد . همچنین رودخانه‌ تلار بعنوان یک ظرفیت بسیار خوبی است که نیاز به سازماندهی دارد تا موثر واقع شود تا شهرداری منابع مالی جدیدی را برای خود تعریف کند.

دادبود با اشاره به اینکه از مشارکت مردم در بخش اقتصادی می تواند در پروژه های مختلف شهری بهره برد، خاطرنشان کرد: فروش سهام اوراق مشارکت،  بورس و فرابورس می تواند بعنوان راهی برای تامین مالی استفاده کرد که اکنون ما در گرگان از این روش‌ها استفاده می کنیم و اتفاقات بزرگی را در شهر رقم زدیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درمورد اینکه سال ۹۶ بعنوان شهردار قائم شهر به اعضای شورای پنجم برنامه دادید، آیا اکنون شهر نسبت به آن برنامه تغییری کرد یا خبر، تصریح کرد: در این ۴ سال خیلی از پروژه‌هایی که سال ۹۶ برنامه داده بودم اجرا نشده است و پروژها های بزرگ که جذب سرمایه گذار دارد باید انجام می‌شد که متاسفانه مغفول ماند و همچنین کار فرهنگی با راه اندازی سرای محله باید اتفاق می افتاد که چنین چیزی اجرا و فراهم نشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درمورد عدم حضور سرمایه‌گذار در قائم‌شهر، بیان کرد: اولا برای جذب سرمایه‌گذار مجموعه مدیریت شهری یکپارچه و منسجم نیاز است، دوم اینکه باید مدیران شهری برای اینکار آموزش ببینند یعنی نمی‌توان هرپروژه‌ای را بگویید می‌خواهیم برای شهر انجام دهیم، مثلا برای قائم‌شهر نمی‌توانیم بگوییم در مرکز شهر میخواهیم مجتمع تجاری بسازیم، مگر قائم‌شهر چقدر کشش ساخت مجتمع تجاری را دارد؟

شهردار فعلی گرگان در ادامه تصریح کرد: ما در شهربازی ۱۸ هکتاری گرگان چیزی حدود ۱٫۲ هکتار را تجاری کردیم، آن وقت می توانیم بگوییم از کنار آن برای شهرداری تولید املاک انجام دادیم و بعنوان یک راه درآمدی می‌توان به آن نگاه کرد.

این مسوول اظهار کرد: ما نباید منتظر بمانیم تا سرمایه گذار بیاید، بلکه باید راه را هموار کنیم تا سرمایه‌گذار را بتوانیم برای سرمایه گذاری به شهر بیاوریم، اولین‌کاری که در گرگان انجام دادیم ساختمانی برای واحد سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کردیم و بعد بهترین نیروها را برای این قسمت درنظر گرفتیم تا راه را برای حضور سرمایه‌گذار هموار کند و برای هر پروژه بصورت تمام وقت بدنبال مجوز گرفتن‌ها و هموار کردن کارها برای سرمایه گذار است.

عبدالرضا دادبود در پایان درمورد اینکه آیا گزینه استانداری یا مسولیت دولتی در آینده است و آیا علاقه ای برای شهردار شدن قائم شهر دارد یا خیر، بیان کرد: هنوز دولت شکل نگرفته و با بنده صحبتی نشده است ولی ما باید دست به دست هم دهیم تا شهر را نجات دهیم و هرکسی در هرجایگاه مسندی که هست باید برای شهر تلاش کند و بنده نیز از این قائله مستثنی نیستم و برای پیشرفت شهر مایلم کار کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 8 =