کد خبر : 275179
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
-

آغاز جلسه علنی مجلس

آغاز جلسه علنی مجلس

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور امروز جلسه علنی مجلس قرار دارد.

به گزارش عصرقائم، جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی نیکزاد آغاز شد.

پیش از شروع جلسه علنی، توضیحاتی درباره برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری و طرح حمایت از کاربران فضای مجازی ارائه شد.

طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۹ کل کشور، لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد تغییرساعت رسمی کشور در دستور مجلس قرار دارد.

بررسی طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، طرح مدیریت تعارض منافع، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق های نامتعارف در دستگاه های اجرایی و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی مغایرت های قانونی در نحوه انتخاب و انتصاب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از دیگر موارد کاری مجلس شورای اسلامی است.

همچنین نمایندگان تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی را مورد بررسی قرار می دهند.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، « سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. »

آغاز جلسه علنی مجلس/ طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی در دستور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =