کد خبر : 275129
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

دیدار نماینده وزارت خارجه در امور افغانستان با حنیف اتمر در کابل

دیدار نماینده وزارت خارجه در امور افغانستان با حنیف اتمر در کابل

محمد ابراهیم طاهریان، نمایندۀ ویژۀ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و هیأت همراهش که به کابل سفر کرده‌اند با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و ملاقات کرد.

به گزارش عصرقائم، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: حنیف اتمر با قدردانی از موضعگیری‌های معقول جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند صلح کشور، درخصوص پایان خشونت‌ها، خاتمه بخشیدن به قتل و کشتار خودسرانه مردم، شکنجه غیر نظامیان و نقض حقوق بشر در مناطق تحت تصرف طالبان صحبت کرده و اظهار داشت که حضور طالبان و افزایش خشونت‌ها از جانب آنان سبب گسترش افراطیت و حضور گروه‌های تروریستی بین‌المللی از جمله داعش در افغانستان و منطقه می‌گردد.

اتمر همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری میان کابل و تهران را ضروت مبرم برای دولت‌ها و مردمان دو کشور دانسته، خواهان تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به‌ویژه روند صلح کشور گردید.

در ادامه، محمد ابراهیم طاهریان از حمایت کشور متبوعش از روند صلح افغانستان با حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته به وزیر امور خارجه افغانستان اطمینان داده و خواهان تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها میان کابل و تهران در بخش‌های مختلف از جمله همکاری‌های مرزی و ایجاد هماهنگی‌های بیشتر میان ادارات ذیربط دو کشور شد.

دیدار نماینده وزارت خارجه در امور افغانستان با حنیف اتمر در کابل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =