کد خبر : 275047
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

رضایی کوچی: تسریع در واکسیناسیون در اولویت کاری دولت سیزدهم باشد

رضایی کوچی: تسریع در واکسیناسیون در اولویت کاری دولت سیزدهم باشد

رییس کمیسیون عمران مجلس از رییس دولت سیزدهم خواست که موضوع تولید واکسن و تسریع در واکسیناسیون عمومی را در اولویت کاری خود قرار بدهد.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در عرصه بین الملل با رهبری شجاعانه حضرت آیت الله خامنه ای معادلات منطقه به اراده جمهوری اسلامی ایران وابسته شده است و تاثیرگذاری و استقلال مردم ایران در تصمیم گیری ها نهادینه گردیده است، مدعیان حکمرانی جهانی ادبیات خود با ایران را از موضع سلطه جویی به تعامل تغییر داده اند، امروز دیگر دغدغه های ایران حفظ مرز و سرزمین نیست بلکه نقش آفرینی منطقه ای در حمایت از امت اسلامی می باشد.

وی افزود: تامین امنیت داخلی، اقتدار بیرونی، عزت و اثرگذاری خارجی به برکت رهبری مقتدرانه و هوشمندانه رهبری انقلاب و سربازی سرداران رشیدی چون شهید حاج قاسم سلیمانی و استقامت و حمایت ملت ایران محقق شده است که نتیجه آن همراهی و اتحاد مردم کشورهایی چون سوریه، عراق، لبنان و فلسطین با ایران اسلامی است، اما سوال این است که چرا ما نباید در تامین بازار و صادرات به این کشور ها سهم داشته باشیم؟ متولیان دیپلماسی اقتصادی نتوانستند از این فرصت بهره ببرند، کشورهایی که دست بر آتش نداشتند در این بازارها سهیم شدند و نیروی کار ما از این بازر محروم است.

نماینده مردم جهرم عنوان کرد: اگر در برجام موفقیتی اندک و صرفا در انتقال پول کسب محقق شد حاصل کمترین استفاده از اقتدار بین المللی ملت ایران است، ما با ادامه مذاکرات بین المللی مخالف نیستیم، اما دولتمردان بدانند برجام و ادامه آن باید در چارچوب تعریف شده رهبری بوده و حاصلی در شأن ملت ایران داشته باشد که در غیر این صورت مصوبه ای را از مجلس شاهد نخواهند بود.

رییس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: عملکرد دولت در واکسیناسیون عمومی کرونا در شأن این ملت نیست، همه واقفیم که تحریم ها ممانعت حقوقی در تامین واکسن ایجاد نکرده است بلکه این سوءمدیریت است که نتوانسته نیاز کشور را برآورده کند، مسئولیت پاسخگویی مسئولان بر عملکرد با پایان یافتن دوره خدمت پایان نمییابد و باید پاسخگو باشند، انتظار است دولت سیزدهم تقویت تولید داخلی واکسن و تسریع در واکسیناسیون را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی بیان کرد: قطعی های اخیر برق خسارات آشکار و پنهان زیادی را به همراه داشت، مجلس در ماده ۴۸و ۵۰ برنامه ششم توسعه نیاز برق آینده کشور را پیش بینی کرده و تکلیف نموده است که سالی ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شود که منابع و اختیارات اجرایی آن هم دیده شده است ولی وزارت نیرو به وظایف خود عمل نکرده است، این که وزارت نیرو در بحث تولید برق سالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل عدم صرفه جویی مصرف سوخت به کشور هزینه تحمیل کند ولی ظرفیت توسعه برق نداشته باشیم قابل گذشت نیست.

رضایی کوچی گفت: کمیسیون عمران در سال ۹۸ در مواجه با تخلفات گسترده وزارت نیرو در مدیریت سدها و رودخانه های پیش بینی چنین روزی را کرده بود که اگر تذکرات کمیسیون جدی گرفته شده بود کشور ما دچار مشکل بی آبی نبود.

رییس کمیسیون عمران عنوان کرد: ۵ سال است که با دو وزیر دولتهای یازدهم و دوازدهم در خصوص موضوع مسکن مستمرا مکاتبه کردیم که کشور نیازمند افزایش تولید مسکن است، ما هموارد به تولید سالانه یک میلیون مسکن با توزیع مناسب معتقد بودیم ولی دولت تاکید داشت که کمبود مسکن نداریم و امروز در کنار این مشکل کمبود مسکن شاهد خانه های خالی و لوکس هستیم، نتیجه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم وضعیت امروز مسکن کشور است.

وی ادامه داد: معتقدیم همه وزارتخانه ها در جنگ اقتصادی سهیم هستند اگر دولت قوی عمل کند تحریم به راحتی صورت نمی‌پذیرد، در موضوع ترانزیت به آن میزان مزیت داریم که اگر دولت ها آن را شکوفا کنند، دیگر کشورها به دنبال این مزیت در ارتباط با ما در مقابل تحریم ها مقاومت می‌کنند اما دولت ها با وجود تذکرات کمیسیون عمران به این مهم توجه نکردند و حتی موجب شدند که مسیرهای ترانزیتی بدون ایران شکل بگیرد و این خطای نابخشودنی است.

رضایی کوچی: تسریع در واکسیناسیون در اولویت کاری دولت سیزدهم باشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =