کد خبر : 274872
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

کاهش شدید فروش سینماهای فرانسه بر اثر کرونا

کاهش شدید فروش سینماهای فرانسه بر اثر کرونا

«باکس آفیس» این هفته فرانسه به دلیل اجرای قوانین جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا با کاهش قابل‌توجه مواجه شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ورایتی، آمار فروش فیلم‌های سینمایی این هفته فرانسه به دلیل اعمال قوانین جدید از جمله لزوم ارائه مدرک واکیسناسیون و یا نتیجه منفی آزمایش کرونا برای ورود به اماکن فرهنگی از جمله سینماها با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شد.

«امانوئل ماکرون» در دوازدهم جولای اعلام کرده بود که گواهی دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا که بیشتر با نام «گذرنامه سلامت» شناخته می‌شود برای حضور در تمامی اماکن فرهنگی کشور اجباری خواهد شد. و قوانین جدیدی نیز که مخالفانی را در سراسر کشور به همراه داشته است برای کنترل نوع دلتای ویروس کرونا در فرانسه و همچنین ترغیب مردم به واکسیناسیون اعمال شده‌اند.

از یکم اوت نیز استفاده از «گذرنامه سلامت» برای حضور در کافه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هواپیماها و قطارها نیز اجباری خواهد شد.

روز چهارشنبه(۲۱ جولای) روزی که قوانین جدیدی به اجرا گذاشته شدند حضور مردم در سینماها به نسبت روز قبل با ۶۰ درصد کاهش مواجه شد.

برای مثال فروش بلیت‌های فیلم «F۹» جدیدترین اثر از سری فیلم‌های «سریع و خشن» از روز چهارشنبه به بعد با ۹۰ درصد کاهش در فرانسه مواجه شد. چندین فیلم دیگر که در جشنواره کن حاضر بودند و یا به تازگی اکران شدند نیز با کاهش قابل‌توجه فروش مواجه شدند.

البته کاهش آمار فروش فیلم‌ها غافلگیرکننده نیست چراکه تا ۲۳ جولای فقط ۴۳.۸ درصد از جمعیت فرانسه به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند. به گغته نخست وزیر فرانسه پس از سخرانی «ماکرون» آمار تقاضا برای واکسیناسیون با افزایش مواجه شد.

فرانسه نخستین کشوردر اروپا است که استفاده از گذرنامه سلامت در اماکن عمومی را اجباری می‌کند با این حال انتظار می‌رود سایر کشورها نیز از این روش استفاده کنند. ایتالیا که میزبان جشنواره ونیز در سپتامبر است نیز اعلام کرد از ششم اوت استفاده از گذرنامه سلامت را در اغلب اماکن عمومی اجباری خواهد کرد.

کاهش شدید فروش سینماهای فرانسه بر اثر کرونا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + چهار =