کد خبر : 274861
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
-

وزیر اسرائیلی تهدید کرد در صورت توقف شهرک‌سازی‌ها، از کابینه انصراف می‌دهد

وزیر اسرائیلی تهدید کرد در صورت توقف شهرک‌سازی‌ها، از کابینه انصراف می‌دهد

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورتی که شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری متوقف شوند، از کابینه این رژیم انصراف خواهد داد.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه “مکور ریشون” رژیم صهیونیستی، آیلت شاکید، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی گفت: اگر درخواست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای توقف ساخت‌وسازها در شهرک‌های کرانه باختری پذیرفته شود، از کابینه انصراف خواهم داد.

شاکید اظهار کرد: اگر کابینه اسرائیل اقدامی بر خلاف ایدئولوژی موضعگیری ما انجام دهد، به عنوان مثال اگر دولت آمریکا خواستار تعلیق ساخت‌وساز در کرانه باختری شود ما هرگز بخشی از آن نخواهیم بود.

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه خطوط قرمزی که نباید از آنها عبور شوند و می‌توانند ثبات کابینه جدید اسرائیل را به خطر بیندازند، برشمرد و گفت: هیچ درخواستی در این زمینه از سوی دولت بایدن مطرح نشده و احتمالا کابینه جدید به رهبری نفتالی بنت با چنین تعلیقی موافقت نمی‌کند.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشت: سران شهرک‌نشین‌ها پیشتر درباره تضمین‌هایی گفته بودند که در توافق ائتلاف شامل هشت حزب مختلف درباره عدم توقف ساخت‌وسازها در کرانه باختری دریافت کردند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر تاکید کرده بود که کابینه فعلی اسرائیل از فراکسیون‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری حمایت کرده و آنها را تقویت خواهد کرد.

گانتس گفته بود که شهرک‌سازی در شهرک آویتار تنها بر اساس قانون خواهد بود و تا زمان اتمام نقشه‌برداری از اراضی، هیچ تصمیمی اتخاذ نخواهد شد.

رسانه‌های اسرائیلی پیشتر گفته بودند که کابینه جدید این رژیم به شهرک‌نشین‌ها تعهد داد که هر سه ماه مجوزی برای شهرک‌سازی در کرانه باختری، شرق قدس و غور اردن صادر کند و این توافق اساسا میان سران شهرک‌نشین‌ها و کابینه قبلی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو حاصل شد.

شاکید به تازگی در مذاکراتی با سران شهرک‌نشین‌ها تاکید کرده بود که توافقی در کابینه جدید به ویژه با گانتس برای حمایت از توافق مربوط به صدور مجوزهای شهرک‌سازی حاصل شده است.

وزیر اسرائیلی تهدید کرد در صورت توقف شهرک‌سازی‌ها، از کابینه انصراف می‌دهد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + پنج =