کد خبر : 274864
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

ورق فومیزه چیست؟

ورق فومیزه چیست؟

ترکیب بیش از ۲۰ نوع مواد پلیمری در فرایند تولید با جدیدترین تجهیزات روز دنیا باعث شد تا ورق هایی تولید گردد که باعث بهبود هرچه بیشتر شرایط بهداشتی و استفاده راحت تر در صنعت و زندگی گردد .

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام احسان کار، این محصول با دارا بودن خواص و مزایای بسیار زیادی که دارد توانسته در کوتاهترین زمان جایگزین مناسبی برای استفاده از ورق های ام دی اف و مشتقات چوبی در صنعت ساختمان سازی گردد. تولید این محصول بهترین مثال برای پیشرفت در صنعت ساختمان سازی می باشد.  استفاده از علم و فناوری در جهت ارتقا سطح زندگی یعنی پیشرفت. ما در احسان کار علم و فناوری را به کار گرفتیم تا بتوانیم محصولی تولید کنیم که باعث پیشرفت گردد .

پلی وینیل کلراید یا همان  پی وی سی  (PVC) و وینیل به طور معمول مرجع پلیمر، و همه ی موادی که پلی وینیل کلراید پایه ی آن می باشد قابل ترکیب است. پلی وینیل کلراید، یکی از با ارزش ترین محصولات پتروشیمی است که به صورت گسترده از آن می توان استفاده کرد. pvc در واقع ماده ای است که تا حدودی از آن در ساختمان سازی استفاده می شود. این موضوع از این جهت بسیار ارزشمند است که استفاده از PVC بسیار ارزان است و قیمت تمام شده ی خانه ای که از آن استفاده می شود، بسیار ارزان در می آید. استفاده ی ورق فومیزه ی PVC به جای چوب، سیمان و سفال بسیار رایج می باشد.

ویژگی های ورق های فومیزه PVC

استفاده از ورق فومیزه  ی PVC به این صورت است که هیچ نگرانی از بابت قیمت آن و محیط زیست نداریم. علاوه بر آن، ورق فومیزه ی PVC فاقد مواد مضر است و به سلامتی انسان آسیب نمی زند. این ورق ها به دلیلی مقاومت بالابر در برابر ضربه، جایگزین و رقیب مهمی برای چوب و صنایع چوب هستند. این ورق های فومیزه در مقابل رطوبت و خوردگی بسیار مقاومند. علاوه بر این، ورق های فومیزه بسیار سبک هستند و در مقابل مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهند و تخریب نمی شوند. ورق های فومیزه بر اساس نیاز کاربر، قابلیت حکاکی، برجسته سازی (emboss)، چاپ، رنگ آمیزی، روکش کردن را دار و به راحتی  سوراخ کاری، اره کاری و پیچ کردن را بدون اینکه ترک و یا شکافی بر دارند می توان روی آن ها انجام داد.

یکی از ویژگی های برجسته ورق های فومیزه این است که با مرور زمان از بین نمی رود و رنگ آن با مرور زمان شادابی اولیه خود را حفظ می کند و محو نمی شود.

مزیت های ورق فومیزه PVC

مقاومت بالا در برابرمواد شیمیایی برای استفاده در کابینت آشپزخانه های صنعتی و خانگی

مقاومت در برابر حشرات و حیوانات موذی

مقاوم در برابر نفوذ حشرات و حیوانات موذی به کمد های داخل حمام

قیمت بر واحد حجم پایین ایزولاسیون

ماشین کاری ساده سرویس های بهداشتی

خواص عایق پذیری بالا قالب بتون

قابلیت تولید قطعات با ساختار پیچیده

مقاومت در برابر آتش سوزی و دکوراسیون داخلی ساختمان

قابلیت رنگ شدن و پرینت روی پوشش های کاذب ساختمان

انواع ورق فومیزه PVC

ورق فومیزه ۳ میل

فومیزه ۸ میل

ورق فومیزه ۱۰ میل

ورق فومیزه ۱۲ میل

ورق فومیزه ۱۶ میل

ورق فومیزه ۱۸ میل

کاربرد های ورق فومیزه PVC 

کابینت آشپزخانه

بدنه سینک ظرفشویی

کمد و کابینت های داخل سرویس بهداشتی

کمد استخر

ساخت کانکس های پیش ساخته

لوله کشی فاضلاب

فضاسازی شهر و پارک ها

صنعت خودرو سازی

استفاده در تابلو های شهری و تبلیغات محیطی

قفسه های آزمایشگاهی و گلخانه ها

وسایل دکوراسیون داخلی مبلمان میز و کمد

 ورق فومیزه PVC رنگی

از ویژپی ها ورق فومیزه می توان به قابلیت روکش کردن آن اشاره کرد. همچنین به راحتی می توان روی سطح ورق فومیزه PVC را با رنگ دلخواه یا طرح دلخواه نقاشی کرد. این کار را می توان با استفاده از رنگ روغن انجام داد. علاوه بر این سطح فومیزه PVC  قابلیت این را دارد که  با اسفاده از پرینتر های مخصوص طرح مورد نظرمان را روی آن پرینت کنیم.
از ورق های فومیزه ی PVC رنگی، می توان برای جلوه بخشیدن به نمای کمد ها و کابینت های آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کرد.

ورق های فومیزه پی وی سی ۳ میل :

یکی ازبرجسته ترین خصوصیات ورقهای فومیزه خاصیت ضدآب بودن آنهاست . این خصوصیت بسیار مهم استفاده از این متریال را در محیط های مرطوب به راه حلی اقتصادی و آسان تبدیل کرده است . در مکان هایی مثل زیر سینک ظرفشویی به دلیل حجم بالای آب ریزی نیاز به شستشوی زیاد این مکان ورق های فومیزه ۳ میل انتخاب مناسبی می باشد .

ورق فومیزه پی وی سی ۸ میل :

این ورق ها جای خود را در صنعت دکوراسیون داخلی به خوبی پیدا کرده است و ساخت انواع کابینت آشپزخانه، قفسه بندی، پارتیشن بندی و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. می توان به یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از این محصول در تولید باکسهای تابلوهای برق صنعتی اشاره کرد. همچنین در تولید سقف کاذب که با قابلیت انجام خدمات سی ان سی تبدیل به متریالی کاربردی و جذاب نزد طراحان و معماران شده است.

 ورق فومیزه چیست؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − چهار =