کد خبر : 274857
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
-

آمریکا به دنبال راهی “قابل اعتماد” برای مذاکره با کره شمالی است

آمریکا به دنبال راهی “قابل اعتماد” برای مذاکره با کره شمالی است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن به دنبال راهی “قابل اعتماد، قابل پیش بینی و سازنده” برای تضمین پیشرفت در مذاکرات متوقف شده خلع تسلیحات اتمی با کره شمالی است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را به دنبال نشستی با “چویی جونگ-کان”، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در سئول در دومین مقصد تور آسیایی‌اش مطرح کرد.

پس از آنکه کره شمالی پیشنهادات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای مذاکرات را رد کرد و ابری را بر دورنماهای امحای برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش به وجود آورد، هر دو طرف درباره چگونگی از سر گیری مذاکرات صحبت کردند.

شرمن به خبرنگاران گفت: ما به دنبال راهی قابل اعتماد، قابل پیش بینی و سازنده در رابطه با کره شمالی هستیم.

وی افزود: همه ما نسبت به وضعیت مردم کره شمالی که در واقع به خاطر پاندمی کرونا با سخت‌ترین شرایط مواجه هستند و امنیت غذایی ندارند، آگاه هستیم.

اگرچه کره شمالی هیچ مورد ابتلایی به کووید ۱۹ گزارش نداده است اما کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرده که به خاطر پاندمی کرونا که سبب شده این کشور مرزهایش با چین را ببندد، متوقف شدن تجارت و طوفان‌های سال گذشته، اوضاع مواد غذایی در کره شمالی وخیم است.

شرمن که در دست و پنجه نرم کردن با کره شمالی فردی با تجربه محسوب می‌شود، گفت: آمریکا پیشنهاد مذاکره را مطرح کرده است.

وی افزود: علی‌رغم روابط پیچیده با چین، قصد دارم در جریان سفر به پکن در روز یکشنبه موضوع کره شمالی را مطرح کنم.

شرمن تاکید کرد: روابط آمریکا-چین جنبه‌هایی دارد که رقابتی هستند. این روابط دارای جنبه‌هایی است که چالش‌برانگیزند و همچنین جنبه‌هایی دارد که می‌توانیم در آنها همکاری کنیم. همفکری درباره تکمیل خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره قطعا حوزه‌ای است که می‌توانیم در آن همکاری کنیم.

شرمن همچنین خوستار همکاری بیشتر میان کره جنوبی و آمریکا در زمینه مقابله با ویروس کرونا، تغییر آب و هوا و ایجاد زنجیره‌های تامین امن و انعطاف‌پذیر برای نیمه رساناها و شبکه‌های تلکام فایو جی (۵G) شد.

چویی به نوبه خود گفت: رهبری آمریکا، توانایی‌های کره جنوبی و منابع مالی ژاپن باید ترکیب شوند تا به موضوعاتی چون پاندمی کرونا و تغییر آب و هوا رسیدگی کنند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، هر دو طرف با افزایش تلاش‌ها برای تقویت تامین جهانی واکسن کووید ۱۹ همسو با شراکت واکسن که در جریان نشست ماه مه میان مون جائه-این و جو بایدن، روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا امضا شد، موافقت کردند.

شرمن که اواخر روز چهارشنبه از توکیو وارد سئول شده، با مون جائه-این و دیگر مقامات ارشد کره جنوبی دیدار کرد و روز جمعه پیش از سفر به چین عازم مغولستان شد.

آمریکا به دنبال راهی "قابل اعتماد" برای مذاکره با کره شمالی است
وندی شرمن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =