کد خبر : 274518
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
-

مسافران از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند

مسافران از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: با توجه به مستعد بودن جنگل‌ها، مسافران از روشن کردن آتش پرهیز کرده و از رها کردن ته سیگار در طبیعت خودداری کنند.

به گزارش عصرقائم، مجید ذکریایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و همچنین کاهش رطوبت در سطح جنگل‌ها ۶۰ درصد نیروها در عرصه‌های منابع طبیعی مازندران حضور دارند و در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

وی با اشاره به وقوع حریق در جنگل‌های بهشهر گفت: با توجه به حضور به‌موقع آتش‌سوزی سطحی بوده که خیلی زود مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با اعلام اینکه بودجه‌ای در زمینه سرانه اطفای حریق در مازندران اختصاص نیافت، بیان کرد: قول مساعد در ارتباط با اختصاص سرانه بودجه برای جنگل‌های هیرکانی شمال کشور  داده شده که امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌های مثبتی برداریم.

این مسؤول تصریح کرد: این روزها باتوجه به نبود رطوبت کافی در سطح جنگل‌ها، تقاضای ما از مردمی که قصد گردش و تفرج  در مسیرهای جنگلی را دارند این است با توجه به مستعد بودن جنگل‌ها، از روشن کردن آتش پرهیز کرده و  از رها کردن ته سیگار در طبیعت خودداری کنند.

ذکریایی در پایان گفت: همچنین کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع پرهیز کنند؛ چرا که این کا احتمال سرایت آتش به عرصه‌های جنگلی را افزایش می‌دهد.

مسافران از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هجده =