کد خبر : 274499
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

جزئیات جدید از واژگونی اتوبوس در محور هراز

جزئیات جدید از واژگونی اتوبوس در محور هراز

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره علت واژگونی اتوبوس در محور هراز توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش عصرقائم، فرهاد صالحیان مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: علت تامه تصادف اتوبوس مسافران تهران -گرگان در محور هراز عدم توجه راننده به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی او بوده است.

وی افزود: راننده این اتوبوس مادام‌العمر ممنوع الخدمات خواهد شد و با شرکت حمل‌ونقلی مورد نظر به دلیل تخلفات متعدد در این سفر برخورد جدی خواهد شد.

صالحیان گفت: اتوبوس مورد نظر اتوبوس اسکانیای صفرکیلومتر بود که ساعت ۲۲:۳۰ از اسلامشهر تهران به مقصد گرگان سفر خود را آغاز کرد و در این مسافت ۴۱۲ کیلومتری با تعداد مسافر ۱۰ نفر صورت وضعیت خود را دریافت کرد، اما در ساعت ۰۳:۳۵ دقیقه بامداد چهارشنبه (۳۰ تیر ماه) در محور هراز محدوده پنجاب در مسیر پیچ راست‌گرد از جاده خارج و به نیوجرسی سمت چپ برخورد کرد و متاسفانه واژگون شد.

وی افزود: در این اتوبوس چک‌لیست و مهر مدیر فنی درج نشده بود و این هم یکی دیگر از تخلفاتی است که راننده و شرکت حمل‌ونقلی مورد نظر باید به خاطر آن مورد مواخذه قرار گیرند و نسبت به آن پاسخگو باشند.

صالحیان گفت: این اتوبوس هنگامی که در پلیس‌راه جاجرود دقیقا دو ساعت و سی و پنج دقیقه بعد از حرکت ثبت ساعت کرده، ۴۳ نفر در اتوبوس بودند و دو ساعت بعد هم این تصادف اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: مسافران بایستی در چنین شرایطی از طریق تلفن گویا و سامانه پیامکی یا اپلیکیشن ۱۴۱ به ما گزارش می‌دادند تا جلوی این تخلف گرفته شود؛ چرا که اگر از بروز این تخلف خبر داشتیم مسلما بایستی ۲۵ نفر از مسافران در پلیس‌راه جاجرود از اتوبوس پیاده می‌شدند و از طریق شرکت حمل‌ونقلی خاطی، اتوبوس جایگزین برای آن‌ها می‌گرفتیم.

وی افزود: این اتوبوس تنها قبل از این شش بار سفر کرده بود و در این سفر مسافرانی که کمربند بسته بودند از این حادثه جان سالم به در بردند.

بر اثر واژگونی این اتوبوس مسافربری سه نفر کشته و ۳۹ نفر مصدوم شدند.

 
جزئیات جدید از واژگونی اتوبوس در محور هراز/راننده اتوبوس مادام‌العمر ممنوع‌الخدمات شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − چهار =