کد خبر : 274414
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

هند و پگاسوس:عمران خان، دیپلمات های پاکستان، ایران، چین، افغانستان و عربستان هدف جاسوسی دهلی نو

هند و پگاسوس:عمران خان، دیپلمات های پاکستان، ایران، چین، افغانستان و عربستان هدف جاسوسی دهلی نو

چندین دیپلمات خارجی در دهلی نو نگرانی خود را بابت افشای اطلاعات جدیدی مطرح کرده اند که در آن دیپلمات‌هایی از ایران، چین، افغانستان، نپال، عربستان و پاکستان در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی اسرائیلی قرار دارند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمپانی فناوری NSO که نرم افزار جاسوسی پگاسوس را طراحی کرده و می‌تواند از تلفن‌های همراه جاسوسی کرده و داده‌ها را بدزدد، دست داشتن در چنین اقدامی را رد می‌کند. گزارش شده دولت‌های دستکم ۱۰ کشور از جمله هند، خدمات پگاسوس را برای جاسوسی از روزنامه نگاران و اپوزیسیون به خدمت گرفته‌اند.

یکی از منابع دیپلماتیک گفت:‌ برای ما درست نیست که درباره این مساله اظهارنظر کنیم. این اتهامات از سوی دولت هند رد شده است. آنها هنوز تایید نشده‌اند. اما اگر تایید شود،‌ چنین اقداماتی بر خلاف پروتکل‌های دیپلماتیک هستند.

یک منبع دیپلماتیک دیگر هم گفت، عدم دسترسی به ارتباطات دیپلماتیک بر اساس کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک تضمین شده هستند. هنوز زود است که بخواهیم در این باره نظر بدهیم.

هیات‌های دیپلماتیک به عنوان اهداف جاسوسی بالقوه درباره این مساله هنوز اظهارنظری نکرده‌اند.

روزنامه لوموند فرانسه روز دوشنبه گزارش کرد که دیپلمات‌های در لیست اهداف جاسوسی قرار دارند و از جانب دولت هند مورد جاسوسی بودند.

در این گزارش همچنین آمده است: نام عمران خان و چند سفیر و مقام مسئول دیگر پاکستانی در این فهرست است. ده‌ها دیپلمات دیگر مستقر در هند و سفیر از جمله از ایران،‌ افغانستان، چین، نپال و عربستان نیز در این فهرست هستند. خوب جای شگفتی نیست که اسم پاکستان در این فهرست است.

روز دوشنبه، وزیر اطلاع رسانی فدرال پاکستان اعلام کرد، هر زمان که جزئیات بیشتری ارائه شود، ما این مساله را با دولت هند در میان می‌گذاریم و مورد بحث قرار میدهیم.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، پگاسوس بیش از ۵۰ هزار شماره تلفن را در بیش از ۵۰ کشور از جمله هند و عربستان از ۲۰۱۶ هدف جاسوسی قرار داده است.

هند این مساله را رد می‌کند که از این فناوری اسرائیلی برای جاسوسی از اپوزیسیون، فعالان حقوق بشری و خبرنگاران استفاده کرده است.

به گفته وزیر کشور هند، این اتهامات با هدف بی اعتبار کردن دولت هند در عرصه جهانی مطرح شده است.

هند و پگاسوس:عمران خان، دیپلمات های پاکستان، ایران، چین، افغانستان و عربستان هدف جاسوسی دهلی نو
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =