کد خبر : 274380
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
-

نوع دلتا کدام گروه سنی را هدف گرفته؟

نوع دلتا کدام گروه سنی را هدف گرفته؟

ویروس جهش یافته جدید (دلتا) سن مبتلاین به ۴۵_۳۰ رسیده است.

به گزارش عصرقائم، دکتر محمدرضا حجتی بیان کرد: متاسفانه سن بیماری کرونا پایین آمده و این مهم یک خطر جدی برای شهرستان محسوب می شود.

وی افزود: علیرغم اینکه در سویه های قبلی ویروس کرونا، اکثراً افراد مسن مبتلا به ویروس کرونا می شدند، اما در ویروس جهش یافته جدید (دلتا) سن مبتلاین به ۴۵_۳۰ رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه موج پنجم کروناویروس رسماً در کشور  آغاز  شده، به تبع آن استان مرکزی و شهرستان فراهان را نیز در برگرفته است، در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی به شدت افزایش یافته و ۸ بیمار مثبت قطعی کرونایی شناسایی شده است و اگر شرایط به همین منوال پیش برود وضعیت شهرستان در هفته آتی قرمز خواهد شد.

دکتر حجتی خاطرنشان کرد: مطابق سند ملی واکسیناسیون کشوری و دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی، واکسیناسیون نوبت اول و دوم ۹۵ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال انجام شده است و با توجه به اینکه محموله جدید واکسن سینوفارم و کووبرکت دیروز به شهرستان رسیده است، پیش بینی ‌می شود که واکسیناسیون گروه سنی ۷۰_۶۰ سال تا آخر تیرماه به پایان خواهد رسید.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان در ادامه ضمن اشاره به اینکه نزدیکی این شهرستان به مرکز استان و نزدیک شدن به ایام عید و تعطیلات پایان هفته، تاکید کرد: تا واکسینه شدن بخش عمده ای از جامعه، مراعات دستورالعمل های بهداشتی، اجتناب از حضور در دورهمی ها، مراسم عروسی و تجمعات و زدن صحیح ماسک تنها راه رسیدن به مرحله عبور از کرونا است.

دکتر حجتی تصریح کرد: بیش از ۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان می‌گذرد در این زمان مقامات بهداشتی و سازمان‌های مربوطه اطلاعاتی در مورد تشخیص علائم بیماری کووید۱۹ در اختیار مردم قرار داده‌اند، اما همانطور که ویروس جهش پیدا می‌کند، رایج‌ترین علائم مربوط به آن نیز تغییر پیدا می‌کند؛ سیستم ایمنی بدن افراد متفاوت است، به همین دلیل ممکن است یک نوع ویروس خاص باعث بروز علائم متفاوت در افراد شود.

وی یادآور شد: پنج نشانه رایج ابتلای گونه‌های مختلف ویروس کرونا شامل سردرد، گلو درد، آبریزش بینی، تب و سرفه مداوم می‌شود، در حالی که تب و سرفه از آغاز شیوع بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان جز علائم رایج این بیماری در نظر گرفته می‌شد و برخی افراد نیز گلو درد و سردرد را تجربه می‌کردند، اما اخیراً به ندرت مشاهده می‌شود که افراد آبریزش بینی نیز داشته‌اند.

نوع دلتا کدام  گروه سنی را هدف گرفته؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 14 =