کد خبر : 274354
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
-

غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه قابل قبول نیست

غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه قابل قبول نیست

امام جمعه شهرستان نور گفت: غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه قابل قبول نیست این سخنان در قالب سیاست‌ها و قوانین بارها تکرار شده و برای اجرای شایسته آن چشم امید ما به شما جوانان است.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با تبریک اعیاد و گرامیداشت هفته نماز و سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: بهترین درس از قرآن تا غدیر شکستن بت‌ها و آزادی از اسارت‌ها حقارت‌ها و شناخت بت شکن هر عصر و زمان است.

وی با اشاره به آنچه که در حادثه قربان و مناسک حج ابراهیمی شکسته شد، افزود: هر آنچه با خود تعلق می آورد و به اسم بت به ویژه بت خطرناک نفس برای انسان موانع ایجاد می‌کند، برای رسیدن به ملکوت عالم و رسیدن به حقوق انسانی درس‌های مهمی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به حادثه منا، عرفات و عیدسعید قربان خاطرنشان کرد: حرکت حضرت ابراهیم حرکت بزرگی است که در حقیقت این حرکت نشان دهنده رها شدن از هر نوع تعلقی است که سراسر وجود انسان را احاطه می‌کند.

امام جمعه نور بیان کرد: خلعت امامت و رسیدن به شکستن بت‌ها نیاز به ریاضت و تلاش دارد که همه باید این درس‌ها را بیاموزیم به ویژه برای کسانی که در راستای خدمت رسانی به مردم حرکت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه از هر چیزی که تعلق آفرین است و وسوسه‌های نفسانی و شیطانی را به همراه دارد باید دوری کرد، افزود: باید از جاذبه‌های دنیا و آنچه با آبروی انسان بازی می‌کند فاصله گرفت و پیامبران و امامان با دوری از تمام تعلقات امتحان بزرگی را پس داده و با خالص کردن دوستی‌ها نزد پروردگار خلعت امامت و رهبری را به دست آوردند.

احمدی گفت: برای شکستن بت‌ها و رهایی از حقارت‌ها و اطاعت‌ها نیاز به مرشد و راهنما است که آن راهنما امام است.

وی در ادامه با اشاره به معرفی بت‌شکن عالم اسلام یادآورشد: عیدغدیر در حقیقت عید برتر است ومعرفی امام علی (ع)در چنین روزی اکمال دین است و امام علی (ع) جاذبترین چهره تاریخ است که تمام مذاهب و بزرگان غیرمسلمان نیز به محضرشان ادای احترام می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با بیان اینکه مسئولان باید در دهه امامت و ولایت با تمام توان به صحنه بیایند اظهار کرد: بهترین یادگار بت شکن عصر ما امام خمینی ‌(ره) نماز جمعه  است که فرمودند نماز جمعه در رأس همه امور است.

احمدی با اشاره به اینکه نماز جمعه در حقیقت ادامه راه ابراهیم بت شکن، پیامبر (ص) و امیر مومنان است،تأکید‌کرد: عید قربان و غدیر فضای شهر باید با آذین بندی برای مردم شادی آفرین ‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب با موضوع مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: با این همه اینجانب به جوانان عزیزی که آینده کشور چشم انتظارآن‌هاست صریحا می‌گویم آنچه تاکنون شده و آنچه که باید می‌شده و بشود دارای فاصله ژرف است.

امام جمعه نور در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب یادآورشد: در جمهوری اسلامی دل‌های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد  و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به شدت بیمناک باشد.

این مسئول گفت: در جمهوری اسلامی کسب ثروت نه تنها جرم نیست بلکه مورد تشویق نیز هست اما تبیین در توزیع منافع عمومی و میدان دادن به ویژه خواران و مدارا با فریبکاران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می انجامد به شدت ممنوع است.

احمدی افزود: غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه قابل قبول نیست این سخنان در قالب سیاست‌ها و قوانین بارها تکرار شده و برای اجرای شایسته آن چشم امید ما به شما جوانان است.

غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه قابل قبول نیست/ضرورت عزم جدی برای مبارزه با فساد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − دوازده =