کد خبر : 274337
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
-

از تیرآهن و میلگرد تا قیمت انواع آهن آلات را از متخصصان بخواهید

از تیرآهن و میلگرد تا قیمت انواع آهن آلات را از متخصصان بخواهید

کلیه سازه‌های دنیا بر پایه برخی محصولات فلزی استوار شده‌اند؛ فارغ از اینکه در جزئیات تمامی آن‌ها نیز این موارد وجود دارند. به عنوان مثال در ساخت اتومبیل، کشتی، هواپیما، سوله‌ها و … انواع آهن آلات به کار برده می‌شوند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام میران آهن، انواع نبشی و ناودانی، میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات آهن در داخل ایران تولید می‌شود و در بازار موجود است. اما قیمت آهن آلات در موقعیت امروز کشور، تحت تاثیر برجام و شرایط اقتصادی و … قرار دارد. به علاوه در این حوزه عوامل مهمی مانند ترکیبات به کار رفته در تولید محصولات آهن و عرضه و تقاضا در بازار آن هم اثر گذار است.

پس باید اطلاعات درستی درباره انواع فرآورده‌های آهنی داشته باشید تا علت پایین آمدن یا بالا رفتن قیمت میلگرد و قیمت نبشی و ناودانی را بهتر درک کنید.

تاثیر ضخامت و مدل بر قیمت محصولات آهن

آهن آلات در شکل‌های مختلفی تولید شده و در صنایع گوناگونی استفاده می‌شود. این محصولات با توجه به نوع پروژه، نوع محیط و مواردی از این قبیل ضخامت، ترکیبات و مدل‌های گوناگونی را داشته و هر یک از آن‌ها برای انواع خاصی از ساخت و سازها کاربرد دارند.

همه موارد ذکر شده در قیمت آهن آلات و محصولات آهن، یعنی قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، قیمت نبشی و ناودانی و بقیه موثر است. با این حال در بازار امروز بیشترین نوسانات آهن آلات به قیمت ارز مربوط می‌شود، زیرا این محصولات مستقیما از قیمت گذاری بازار جهانی تاثیر می‌گیرند.

کاربرد و قیمت انواع تیرآهن

به طور کلی افراد برای استحکام و مقاوم سازی بنای سازه‌های خود از تیرآهن استفاده می‌کنند. این محصولات به سه نوع آی.ان.پی، آی.پی.ای و آی.پی.بی تقسیم می‌شوند. نوع آی.ان.پی به صورت آی شکل بوده و در بازار بر طبق استانداردهای کشور چین و روسیه موجود است. نوع دوم این محصولات که بیان شد، استاندارد اروپا و ایران بوده و نوع آی.پی.بی‌ها نیز تیرآهن‌های اچ شکل یا بال پهن هستند.

عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، روند تولید در صنایع و هزینه مواد بر قیمت این محصولات موثر هستند. همچنین هزینه حمل و نقل، فصل تولید این محصول و مهم‌تر از همه موارد ذکر شده نوسانات ارزی عوامل دیگری هستند که بر قیمت تیرآهن اثر می‌گذارند.

چه عواملی بر قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارد؟

میلگرد آلیاژ مهمی است که به منظور تقویت بتن‌های استفاده شده در سازه‌ها به کار می‌رود. در واقع خاصیت بتن تحمل نیروهای فشاری وارد شده به آن است. اما نیروهایی که به صورت کششی به بتن وارد شده باعث ترک خوردن آن می‌شوند. حال خاصیت میلگرد تقویت بتن، به منظور استقامتش در برابر نیروهای کششی وارد شده به آن است.

غیر از قیمت میلگرد، توجه به شرایطی مانند آب و هوا، زلزله خیزی و  نوع خاک در تولید و استفاده از میلگرد حائز اهمیت است. به طور کلی میلگرد در ایران طبق استانداردهای کشور روسیه تولید شده و در چهار نوع آیک تا آچهار به متقاضیان عرضه می‌شود. در ساختن مدل‌های ذکر شده مواد شیمیایی کربن، سیلیسیم، منیزیم و فسفر و همچنین گوگرد به کار می‌رود. با تغییر میزان ترکیب مواد نام برده، مقدار سختی و کاربرد این محصولات متفاوت خواهد بود. میلگردها در قطرهای ۶/۵ تا ۴۰ میلیمتر در بازار کشور موجود بوده و این مهم به همراه سایر عوامل بیان شده، یعنی نوع، ترکیبات به کار رفته در آن و …، تعیین کننده قیمت میلگردها هستند.

نبشی و ناودانی ؛ از کاربرد تا قیمت

نبشی‌ها از دو ضلع عمود تشکیل شده و شکل ظاهری آن‌ها اِل است. این محصول هم به شکل منفرد، هم مرکب در پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نبشی‌ها در ساخت انواع ستون، نبشی کشی، اتصال پل به ستون، ساختن خرپا و متصل کردن تیرآهن به بیم‌های باربر کاربرد دارد. این نوع محصولات در دو نوع پرسی و فابریک به مشتریان داخلی عرضه می‌شوند. قیمت نبشی بر اساس کارخانه سازنده، ضخامت و کیفیت این محصول متفاوت می‌شود.

ناودانی‌ها نیز از محصولات پرکاربرد در ساخت و سازها هستند که آن‌ها را «پروفیل یو شکل» هم می‌نامند. این نوع محصول در دو نوع پرسی و فابریک ساخته می‌شود که قیمت متفاوتی دارند. همچنین این محصولات بر اساس شکل ظاهری در مدل‌های مشبک و ساده موجود هستند.

ناودانی‌ها براساس کاربردشان در پروژه‌ها به سی و یو نیز تقسیم می‌شوند. ضخامت و کیفیت دو عامل مهم در تعیین قیمت این نوع محصول هستند. علاوه بر استفاده از این دسته محصولات در ساختمان‌ها، آن‌ها را برای ساخت ماشین آلات صنعتی، تجهیزات دریایی و … هم به کار می‌برند.

قیمت آهن آلات را از میران بخواهید

تمام مواردی که گفته شد، تنها بخش مختصری از مسائل مربوط به دنیای آهن آلات و محصولات آن است. آگاهی بیشتر درباره انواع مختلف این محصولات و به خصوص قیمت آن‌ها تنها با رجوع به مرکز معتبر، متخصص و فعال در این حوزه امکان پذیر است. «بازرگانی آهن میران» یکی از مجموعه‌های باقدمت در حوزه محصولات آهن بوده که بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت دارد.

کاربران به منظور آگاهی از قیمت آهن آلات، شامل قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد و همینطور قیمت نبشی و ناودانی را از این مرجع معتبر دریافت کرده و از روش‌های مختلف مانند تماس با مجموعه و راهنمایی گرفتن از کارشناسان مربوطه یا مراجعه به صفحه اینستاگرام میران، اطلاعات لازم را کسب کرده و خرید خود را انجام دهند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − دو =