کد خبر : 274336
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
-

معصومی تنها فینالیست ایران در ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان

معصومی تنها فینالیست ایران در ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان

نمابنده وزن ۱۱۰ کیلوگرم ایران با شکست حریف روس راهی فینال رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان شد.

به گزارش عصرقائم، در پایان دور مقدماتی رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در بوداپست مجارستان، امیررضا معصومی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم راهی فینال شد اما علی رضایی در ۶۵ کیلوگرم با شکست مقابل حریف گرج از رسیدن به فینال بازماند. شهداد خسروی در ۵۵ کیلوگرم به گروه بازنده‌ها رفت و علی یحیی‌پور در ۴۸ و مجید باقری در ۸۰ کیلوگرم نیز حذف شدند.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، مقابل کامینسکی از لهستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف بازاربایف از ازبکستان رفت و با نتیجه قاطع ده بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل لیا ژیبالوف از روسیه با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی رضایی در مبارزه نخست مقابل انوشاوان بارسقیان از ارمنستان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری رسید. وی در یک هشتم نهایی نیز مقابل اکمل سایدوف ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی مقابل ویشال از هند به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه دشوار با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل گوگریتچیانی از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۶ و به دلیل فن ۴ امتیازی حریف، شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.
وی برای کسب مدال برنز فردا به مصاف برنده مبارزه کشتی گیران اسپانیا و بلغارستان می رود.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، علی یحیی پور در دور نخست مقابل بوقوسلاوسکی از لیتوانی با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی مقابل نوردانات آیتانوف از قزاقستان در همان دقیقه نخست بر اثر غافلگیری در هنگام اجرای فن با ضربه فنی شکست خورد و با توجه به شکست ۴ بر ۳ ابن کشتی گیر در نیمه نهایی مقابل حریف آمریکایی، یحیی پور از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم، شهداد خسروی در مبارزه نخست برابر دیمیتری کاراستویانوف از مولداوی با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در یک چهارم نهایی مقابل ماگومد بایتوکایف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۳ شکست خورد و راهی گروه بازنده ها شد. وی برای رسیدن به رده بندی برابر حریفی از رومانی کشتی می گیرد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، مجید باقری پس از استراحت در دور نخست مقابل الکساندر مامروش از اوکراین به روی تشک و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۵ شکست خورد و با توجه به شکست ۸ بر ۶ کشتی گیر اوکراینی مقابل جیمز رولی از آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی، باقری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

معصومی تنها فینالیست ایران در ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + هفده =