کد خبر : 274331
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
-

صعود دو شطرنج باز ایران به مرحله چهارم جام جهانی شطرنج

صعود دو شطرنج باز ایران به مرحله چهارم جام جهانی شطرنج

دو شطرنج‌باز ایران موفق شدند به مرحله چهارم جام جهانی شطرنج صعود کنند.

به گزارش عصرقائم، دیدار دوم از مرحله سوم رقابت‌های جام جهانی شطرنج در سوچی روسیه پیگیری شد و سه شطرنج باز ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

محمد امین طباطبایی، ملی‌پوش شطرنج ایران در بازی دوم از مرحله سوم توانست یو یانئی از چین را با ریتینگ ۲۷۰۵ متوقف کند. باتوجه به برد روز گذشته و تساوی امشب ملی پوش شطرنج ایران، محمد امین طباطبایی توانست به دور چهارم جام جهانی شطرنج راه پیدا کند. طباطبایی باید در مرحله چهارم این رقابت‌ها با سوپر استاد بزرگ هندی مسابقه دهد.

پویا ایدنی، دیگر نماینده شطرنج ایران که موفق شده به دور سوم مسابقات جام جهانی راه پیدا کند در بازی اول از حریفش تساوی گرفت. در بازی دوم که امشب پیگیری شد بازهم ملی پوش شطرنج ایران به تساوی رسید تا تکلیف صعود این ملی پوش فردا در مسابقات تکمیلی مشخص شود. ایدنی در دور سوم این رقابت‌ها توانست سوپر استاد بزرگ روسی با ریتینگ ۲۷۰۶ را متوقف کند و این درحالی بوده که ایدنی دارای ریتینگ ۲۶۱۴ است.

سارا خادم الشریعه بانوی اول شطرنج ایران هم که در این رقابت‌ها و در بخش بانوان حضور دارد با یک پیروزی و یک تساوی مقابل حریف آذربایجانی صعودش را به دور چهارم جام جهانی شطرنج قطعی کرد. خادم الشریعه باید در یک هشتم نهایی جام جهانی شطرنج بانوان به مصاف حریف چینی رود.

با این تفاسیر صعود دو نماینده شطرنج ایران به دور چهارم جام جهانی شطرنج قطعی شده و تکلیف یک شطرنج باز دیگر فردا مشخص خواهد شد.

صعود دو شطرنج باز ایران به مرحله چهارم جام جهانی شطرنج
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − یازده =