کد خبر : 274313
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
-

عمان: روابط با ریاض شاهد تحولات مهمی خواهد بود

عمان: روابط با ریاض شاهد تحولات مهمی خواهد بود

وزیر خارجه عمان در سخنانی به سفر اخیر پادشاه این کشور به عربستان اشاره کرد و به اظهار نظر درباره روابط با ریاض، جنگ یمن و مساله فلسطین پرداخت.

به گزارش عصرقائم، بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با روزنامه سعودی عکاظ با اشاره به جنگ یمن اظهار کرد: ما بسیار نگران درد و رنج ملت یمن هستیم و از تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور همسایه حمایت خواهیم کرد.

وی درباره موضع عمان نسبت به مساله فلسطین نیز گفت: مدت طولانی است که ملت فلسطین از حق و حقوقشان محروم شده‌اند؛ به همین دلیل ما خواستار اجرای راه حل دو کشوری طبق قطعنامه‌های سازمان ملل، قانون بین الملل و ابتکارعمل صلح عربی هستیم.

البوسعیدی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط با ریاض نیز افزود که دوره آتی میان عربستان و عمان شاهد تحولات مهم در راستای تحقق اهداف مشترک و نزدیکی روابط میان دو طرف خواهد بود.

وی تصریح کرد: سفر تاریخی که هفته گذشته توسط هیثم بن طارق، سلطان عمان به عربستان انجام شد دارای یک وزنه استراتژیک مهم در سطح روابط دوجانبه و منطقه‌ای بود.

وی در این باره تاکید کرد: ما تحت تاثیر گرمی استقبال و سخاوت در میزبانی و همچنین محبت برادرانه عربستان قرار گرفتیم.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت: ما در تلاشیم نتایج و ابعاد این دیدار را به یک واقعیت ملموس تبدیل کنیم که مطابق خواسته‌های خیرخواهانه رهبران ما باشد و دوره جدید از همکاری مثمر ثمر را ایجاد کند که به همگرایی، ثبات و توسعه بیشتر کمک می‌کند.

البوسعیدی ادامه داد: شورای هماهنگی سعودی ـ عمانی مرجع همکاری میان دولت‌های دو کشور و چیگیری امضای توافق‌های مختلف میان عربستان و عمان خواهد بود.

عمان: روابط با ریاض شاهد تحولات مهمی خواهد بود/ فلسطینی‌ها از حقوقشان محروم شده‌اند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 8 =