کد خبر : 274229
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

حمایت مالی سازمان ملل از جنبش‌های تحریم رژیم صهیونیستی

حمایت مالی سازمان ملل از جنبش‌های تحریم رژیم صهیونیستی

یک روزنامه اسرائیلی در گزارشی اعلام کرد، سازمان ملل طی سال‌های اخیر از جنبش‌ها و نهادهایی که به تحریم رژیم صهیونیستی دعوت می‌کنند، حمایت مالی کرده است.

به گزارش عصرقائم، روزنامه “یسرائیل هیوم” در گزارشی از جنبش راست گرا و افراطی “ام ترتسو” نوشت: سازمان ملل در سال‌های اخیر از نهادها و جنبش‌هایی که به تحریم اسرائیل دعوت می‌کنند حمایت مالی کرده و همچنان حمایت می‌کند. بخشی از این نهادها با حماس و سازمان جبهه مردمی آزادی فلسطین در نوار غزه ارتباط دارند.

براساس این گزارش سازمان ملل بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ دستکم ۴۰ میلیون دلار را به ۱۹ سازمان مدنی فلسطینی داده است که برای جنبش تحریم اسرائیل BDS تبلیغ می‌کنند. این نهادها علیه رژیم صهیونیستی در نهادهای بین‌المللی همکاری می‌کنند و برخی از آن‌ها با نهادهایی که این رژیم آن را تروریستی می‌داند ارتباط دارند.

به نوشته این روزنامه دو مورد از این نهاد اتحادیه کمیته‌های کشاورزی فلسطین و اتحادیه کمیته‌های بهداشت بوده که هر دو به جبهه مردمی آزادی فلسطین وابسته هستند. بقیه نهادها نیز برای جنبش تحریم رژیم صهیونیستی تبلیغ می‌کنند.

در این گزارش آمده است: سازمان ملل از این نهادها از طریق سه آژانس اصلی حمایت مالی می‌کند. این سه آژانس عبارتند از : دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، گروه توسعه پایدار سازمان ملل و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف).

سازمان ملل در واکنش به این گزارش اعلام کرد: آژانس‌های سازمان ملل همواره درباره هیئت‌هایی که با آن همکاری می‌کنند درباره لیست افراد و هیئت‌هایی که اقداماتی از سوی شورای امنیت علیه آن‌ها اتخاذ می‌شود، بررسی می‌کند. ما قطعنامه‌های صادره از شورای امنیت و مجمع عمومی را در نظر داریم.

همچنین گلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل وعده داد که نتایج گزارش را به دبیرکل سازمان ملل ارائه کند و از او بخواهد بررسی عمیقی درباره تمام مکانیزم‌های حمایت مالی سازمان ملل انجام بدهد.

حمایت مالی سازمان ملل از جنبش‌های تحریم رژیم صهیونیستی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 4 =