کد خبر : 274254
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی

انجام درست و اصولی دکوراسیون داخلی بسیار دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. کنار هم قرار دادن وسایل و تزئینات مختلف برای به دست آوردن یک طرح ایده‌آل می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. آماده شدن فضای داخلی برای چیدمان سایر وسایل ممکن است بیش از آنچه که فکر ‌کنید طول بکشد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام گروه مازند چوب آریا، در بسیاری از موارد، افراد غیرمتخصص در انتخاب مبلمان هماهنگ با دکوراسیون، استفاده از رنگ‌های مناسب، چیدمان لوازم و نورپردازی دچار اشتباهات زیادی می‌شوند. رفع بسیاری از این اشتباهات غیرممکن نیست. اگرچه اتلاف وقت و هزینه در این میان از پیامدهای ناخوشایند آن است؛ ولی این تغییرات با استفاده از محصولات با کیفیت، تفاوت زیادی در طراحی فضای شما ایجاد می‌کند. طراحان دکوراسیون داخلی با شناسایی اشتباهات و سپس تغییر آنها، شما را در مسیر درست قرار می‌دهند. به طور مثال بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن سبک چیدمان خانه خود، کفپوش انتخاب می‌کنند؛ در حالی که انتخاب کفپوش یا هر اکسسوری دیگر، تابع دیگر فاکتورهاست. اغلب متخصصان برای فضاهایی که از ترموود یا چوب نما استفاده کرده‌اند؛ استفاده از کفپوش‌های چوبی در فضای راه پله و خانه را توصیه می‌کنند. این شرایط در مجموع موجب به تعادل رسیدن فضا و یک طراحی داخلی منسجم و ایده‌آل می‌شود.

 اشتباه متداول عموم در دکوراسیون داخلی 

گاهی اوقات شما با ایده‌هایی که از اینترنت بر می‌دارید و با وسایلی که در اختیار دارید می‌خواهید تغیرات اساسی در فضای خود ایجاد کنید. اما اینکه چه چیزی را در کجای خانه قرار دهید و یا از چه رنگی استفاده کنید؛ به تخصص نیاز دارد.

فاکتورهایی که باید قبل از اجرای پروژه دکوراسیون داخلی در نظر بگیرید

برنامه‌ریزی

شروع یک پروژه طراحی داخلی بدون داشتن برنامه مانند این است که بدون دیدن نقشه به مکان نامعلومی ‌بروید. همیشه باید قبل از شروع یک طراحی از افراد متخصص مشاوره بگیرید. اندازه پروژه شما مهم نیست؛ پیروی از یک سبک طراحی، رعایت هارمونی رنگی و اطمینان از همخوانی اجزا در فضا، جزو موارد مهمی ‌است که باید مد نظر داشته باشید.

بودجه‌بندی 

بسیاری از افراد غیرمتخصص نمی‌توانند بودجه لازم برای انجام پروژه طراحی دکوراسیون داخلی را تخمین بزنند. اگر بودجه خود را با دقت تخمین نزنید؛ ممکن است از هزینه‌های تخطی کرده و برای پایان کار خود با کمبود بودجه روبرو شوید. پس برای آگاهی از هزینه و مقدار مصالح مورد نیاز، حتما با کارشناسان مربوطه مشورت کنید. مثلا اگر قیمت چوب ترموود را می‌خواهید باید با شرکت‌ها تخصصی در این زمینه تماس بگیرید.

ایجاد یک نقطه کانونی

یک طراحی خوب با یک نقطه کانونی شروع می‌شود. نقطه کانونی مرکز توجه را ایجاد می‌کند. دکوراسیون داخلی باید یک ویژگی بصری برجسته داشته باشد که باعث جلب توجه شود. و وقتی وارد فضای خانه می‌شوید چشم نقطه‌ای را برای تمرکز انتخاب می‌کند.

مواردی که نباید از آنها چشم پوشی کنید

دامنه اشتباهات طراحی گاهی به سایر فضاهای دیگر در ساختمان کشیده می‌شود. این موارد سبب می‌شود تا نه تنها کششی برای مشاهده دکوراسیون داخلی شما وجود نداشته باشد؛ بلکه بیننده تصور اشتباهی از کیفیت و نامناسب بودن ملک شما برای خرید یا اجاره داشته باشد. بنابراین خطاهایی مانند:

استفاده از متریال‌های نادرست و نابجا برای یک منطقه جغرافیای با آب و هوای خاص

به کاربردن نابجای مواد و مصالح بدون توجه به ماهیت ذاتی آنها

نصب نادرست مصالح ساختمانی

استفاده از مواد نامرغوب و متریال کیفیت پایین

همگی سبب می‌شود تا به جای دریافت بازخورد مناسب از هزینه‌های خود، هرگز ساختمان شما آنچنان که باید و شاید بیننده را به خود جذب نکند.

اشتباه در انتخاب چوب نما

نکته بسیار مهمی‌ که در انتخاب چوب نما اهمیت دارد؛ کیفیت الوارها می‌باشد. بایستی این نکته را در خاطر داشت که هر ترمو چوبی را نمی‌توان برای چوب نما استفاده کرد. چنانچه محصولی برای چوب نما انتخاب می‌کنید بی‌کیفیت باشد؛ ممکن است از نظر ظاهری متوجه عدم کیفیت آن نشوید. این محصولات معمولا پس از مدتی استفاده، دچار ترک‌هایی می‌شوند که نمی‌توان آنها را به راحتی تشخیص داد. این ترک‌ها با تنش‌های محیطی رشد کرده و بزرگ‌تر می‌شود و به مرور در سطح چوب، نمود پیدا می‌کنند. بنابراین برای استفاده از چوب نما باید تولید ترموود طبق استانداردها  انجام شود و ویژگی‌های لازم برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی را دارا باشد.

عدم استعلام درست قیمت چوب ترموود 

همانطور که می‌دانید ما در کشور خود منابع کافی برای تولید ترموود را در اختیار نداریم. واردات این محصول  با توجه به نوسانات ارزی سبب شده تا برخی سودجویان از این موقعیت سوء استفاده کرده و قیمت چوب ترموود را به شکل بسیار بالا و غیرمنطقی اعلام کنند. اما با  استعلام قیمت از شرکت‌های معتبر می‌توانید از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کنید.

 انتخاب چوب نامرغوب برای اجرای نمای ترموود

زیبایی ظاهری نما را می‌توان با گزینه‌ای به نام ترموود که احساس طبیعی بودن و سرزندگی ایجاد می‌کند؛ ارتقا داد. اما با توجه به حجم استقبال افراد از این محصول مدرن و مقاوم در حال حاضر پای الوارهای نامرغوب و غیراستاندارد زیادی به بازار عرضه باز شده است. دقت داشته باشید اجرای نمای ترموود با الوارهای درجه دو و سه، به مرور زمان موجب افت کیفیت و هزینه‌های تعمیر و نوسازی مجدد خواهید شد. دقت داشته باشید که الوارهای روکش‌دار ترموود که در شرکت‌های معتبر تولید می‌شوند؛ علاوه بر کیفیت بالا و تنوع رنگی، دارای خواصی مانند مقاومت در برابر آب و هوای نامساعد بوده و بهترین گزینه برای اجرای نمای ترموود خواهند بود. بنابراین آخرین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مقاله بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی به آن اشاره کنیم کیفیت محصولی است که انتخاب می‌کنید.

بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =