کد خبر : 274148
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
-

سوریه:تروریسم جدی‌ترین چالش برای جنبش عدم تعهد است

سوریه:تروریسم جدی‌ترین چالش برای جنبش عدم تعهد است

وزیر خارجه سوریه تروریسم، تجاوز خارجی و تحریم را جدی‌ترین چالش پیش روی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواند و بر لزوم همکاری برای حل آن تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، تروریسم، تجاوز خارجی و تروریسم اقتصادی را جدی‌ترین چالش‌ پیش روی کشورهای جنبش عدم تعهد خواند و بر لزوم همکاری و همبستگی بین کشورهای عضواین جنبش برای حل این چالش‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، المقداد در کنفرانس وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، آفت تروریسم را یکی از مهم‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی خواند و گفت: سوریه طی ۱۰ سال گذشته در برابر شدیدترین و شنیع‌ترین جنگ تروریستی قرار گرفته که کشورهای حامی گروه‌های تروریستی علیه سوریه تحمیل کردند.

وی افزود: تروریست‌هایی از بیش از یکصد کشور دنیا وارد سوریه شدند تا ابزار اجرای سیاست‌های خرابکارانه و دستورالعمل‌های کشورهای غربی برای نابودی امنیت و ثبات سوریه و کشورهای منطقه شوند.

وزیر خارجه سوریه گفت: جهان شاهد چالش‌های بزرگی است که از جمله آن حمایت آشکار برخی از کشورها از تروریسم، بازگشت به فضای جنگ سرد و تهدید به استفاده از زور برای حل مشکلات بین المللی است، افزون بر حملات سایبری و همچنین اقدام عمدی کشورهای غربی برای فقیر کردن ملت‌های کشورهای در حال توسعه است.

مقداد گفت: همه این‌ها منجر به تهدید واقعی برای امنیت و صلح بین المللی و تلاش برای از بین بردن نقش سازنده جنبش عدم تعهد در عرصه بین المللی از زمان کنفرانس‌های باندوگ و بلگراد است.

سوریه:تروریسم جدی‌ترین چالش برای جنبش عدم تعهد است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + پنج =