کد خبر : 274144
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
-

دوره تخصصی تبلیغ ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود

دوره تخصصی تبلیغ ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا از برگزاری دوره تخصصی تبلیغ ویژه خواهران و برادران خبر داد.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن معنوی سه شنبه شب در نشست مطبوعاتی که در این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی مؤسسه دارالزهرا در سال ۹۰ اظهار کرد: این مؤسسه تحت اشراف دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی با هدف آموزش تخصصی و کاربردی مسائل دین و ابزارهای تبلیغ در دو واحد خواهران و برادران راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در این مؤسسه تحصیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: افراد توسط معاونت تبلیغ مؤسسه برای تبلیغ به مناطق مختلف کشور به صورت خانوادگی اعزام می‌شوند.

مدیر مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا با اشاره به دوره‌های مختلف تبلیغی گفت: دوره‌های بلند مدت دو ساله با ۲۱ موضوع و دوره کوتاه مدت فصلی در قالب یک یا سه موضوع و دوره تخصصی یک ساله در یک رشته برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در دوره بلند مدت مباحثی در زمینه عقاید، جامعه‌شناسی تبلیغ، روانشناسی، کلاسداری، اصول مشاوره، فرق، ادیان و مذاهب، فن خطابه، مهدویت و مدیریت فرهنگی تبلیغ، سواد رسانه، مدیریت رسانه، مکاتب اهل سنت، نقد فرقه‌های غربی و شرقی و تربیت فرزند آموزش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام معنوی با بیان اینکه آموزش‌ها به صورت تئوری نیست بلکه کلاس‌ها به صورت کارگاه‌های عملی برگزار می‌شود، گفت: آموزش‌های مؤسسه تحقیق محور است و هر موضوعی که آموزش داده می‌شود دانش‌پژوه باید تحقیقی ارائه دهد و کنفرانس علمی با حضور اساتید برگزار کند.

وی وجود مهد قرآن ویژه خردسالان سه تا ۶ سال را از جمله مزایا ذکر کرد و افزود: امکان نگهداری فرزندان در مهد فراهم است و حضور زوج ها به صورت همزمان در دو واحد مجزا انجام می‌شود.

مدیر مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا تصریح کرد: قشر نوجوان، جوان، مدارس، دانشگاه‌ها در اولویت این مؤسسه هستند. پیش از مسئله کرونا هر ماه اعزام به مناطق صورت می‌گرفت ولی اکنون در هفت استان مشغول فعالیت هستند که از طریق فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

وی به فعالیت تشکیلاتی در تبلیغ اشاره کرد و افزود: در هر منطقه یک سرگروه وجود دارد که معضلات شناسایی و در اتاق اندیشه‌ورز طرح‌هایی تصویب و نیروها اعزام می‌شوند تا زمانی که معضل را ریشه کن نکنند از منطقه برنمی‌گردند.

حجت‌الاسلام معنوی تصریح کرد: استقبال خوبی از فعالیت‌های مؤسسه صورت گرفته و تا چند ماه آینده سایت آموزش غیر حضوری و اپلیکیشن موبایل برای استفاده دیگر افراد علاقه‌مند راه‌اندازی می‌شود.

وی از برگزاری دوره تخصصی تبلیغ(دو ساله) ویژه خواهران و برادران خبر داد و افزود: این دوره در قالب فن خطابه، اصول مشاوره، سواد رسانه، روش کلاسداری، عقاید، نقد تصوف، تاریخ شیعه و مهارت های تبلیغی برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه آموزش مبلغ دارالزهرا خاطرنشان کرد: داشتن پرونده مرکز مدیریت، اتمام پایه هفتم، سابقه تبلیغ، قبولی در مصاحبه شفاهی، حداکثر سن ۳۵ سال از شرایط ثبت‌نام برادران و مدرک دیپلم(کلاسیک یا حوزوی)، قبولی در مصاحبه شفاهی و حداکثر سن ۳۵ سال ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مزایای دوره تخصصی تبلیغ گفت: اعطای گواهی پایان دوره، کمک هزینه تحصیلی، حمایت و اعزام به مناطق تبلیغی، مهد قرآن(جهت خردسالان)، فضای آموزشی مناسب، بهره‌مندی از اساتید برجسته، امکان حضور همزمان زوجین در مؤسسه و به کارگیری افراد مستعد در امور آموزشی و تبلیغی و پژوهشی از جمله مزایای این دوره است.

حجت‌الاسلام معنوی با بیان اینکه گواهی این مؤسسه در دیگر نهادهای حوزوی معتبر است، گفت: مؤسسه در طول ۱۰ سال کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته و فعالیت آن تنها آموزشی نیست بلکه همه فراگیران در حوزه‌های پژوهشی، تبلیغی و رسانه فعالیت دارند.

وی یادآور شد: ثبت‌نام دوره تخصصی تبلیغ از طریق سایت www.daralzahra.ir انجام می‌شود و شروع کلاس‌ها از سال تحصیلی جدید است.

دوره تخصصی تبلیغ ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + یک =