کد خبر : 274156
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

چین مداخله آمریکا در امور داخلی خود را رد کرد

چین مداخله آمریکا در امور داخلی خود را رد کرد

در حالی که واشنگتن قصد دارد برای شرکت‌های آمریکایی درباره خطرات فعالیت در هنگ‌کنگ بیانیه ای صادر کند، پکن مداخله آمریکا در امور داخلی خود را رد کرد.

به گزارش عصرقائم، در پی انتشار گزارشی در آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن به شرکت‌های این کشور درباره خطرات کار کردن در هنگ‌کنگ هشدار داده، چین مداخله آمریکا در امور داخلی خود را رد کرد.

«شائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این زمینه گفت: «قانون اساسی هنگ‌کنگ و قوانین مربوطه، به شکلی واضح منافع سرمایه‌گذاران خارجی را مورد حمایت قرار می‌دهد».

روزنامه «فایننشال تایمز» روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت که دولت آمریکا طی هفته جاری هشداری را برای شرکت‌ها از افزایش خطرات فعالیت در هنگ‌کنگ صادر خواهد کرد. واشنگتن پیشتر چینی هشداری را برای منطقه سین‌کیانگ چین صادر کرده بود.

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

وزارت خارجه چین پیشتر نیز به آمریکا هشدار داد که از دخالت در امور داخلی این کشور به بهانه تحولات و مسائل مربوط به هنگ‌کنگ دست بردارد.

چین مداخله آمریکا در امور داخلی خود را رد کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − پنج =