کد خبر : 274012
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
-

موافقت اتحادیه اروپا با تدوین ساز و کاری جهت تحریم مقام‌های لبنان

موافقت اتحادیه اروپا با تدوین ساز و کاری جهت تحریم مقام‌های لبنان

اتحادیه اروپا با تدوین ساز و کاری تا پایان ماه جاری میلادی جهت اعمال تحریم‌هایی علیه مقام‌های کشور لبنان موافقت کرده است.

به گزارش عصرقائم، فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا بر سر تدوین ساز و کاری جهت اعمال تحریم علیه مقام‌های کشور لبنان تا پایان ماه جولای به توافق رسیده است.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر نوشت هدف از این اقدام اعمال فشار بر لبنان جهت تشکیل دولتی باثبات بعد از گذشت تقریباً یک سال از بحران ایجادشده در اثر انفجار بیروت است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه بعد از دیدار با وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «لحظاتی پیش، توافق شد تا پایان ماه جاری و قبل از فرا رسیدن سالگرد انفجار بندر بیروت، یک چارچوب قانونی برای اعمال تحریم تدوین کنیم.»

لودریان مدعی شد: «چندین ماه است که لبنان خودش را در وضعیت خودتخریبی قرار داده است. حالا برای جمعیتی که پریشان‌ احوال است، یک وضعیت اضطراری وجود دارد.»

بعد از انفجار بیروت در اوت سال ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور فرانسه چند بار برای ارائه طرحی ادعایی با هدف کمک به حل مشکلات لبنان به این کشور سفر کرد. این طرح تا کنون به جایی نرسیده است.

 تاکنون جزئیات دقیقی از ابتکار فرانسه در لبنان منتشر نشده است اما بر اساس کلیات منتشر شده در رسانه‌ها، این طرح بر ضرورت توجه فوری به چهار بخش کمک‌های بشر دوستانه به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا، بازسازی زیرساخت‌ها به دنبال انفجار بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در لبنان تاکید دارد.

ژان ایو لودریان گفت: «برای مسئولان لبنانی ما بار دیگر این نکته را یادآوری می‌کنیم که لازم است دولت تشکیل شود و اصلاحات لازم را برای خروج از وضعیت غم‌انگیز فعلی انجام دهد.»

خبرگزاری رویترز با استناد به یک یادداشت دیپلماتیک که می‌گوید به رویت این خبرگزاری رسیده نوشته تحریم‌های اتحادیه اروپا مواردی مانند منع مسافرتی و انسداد دارایی‌ها را شامل می‌شود که می‌تواند به بهانه‌هایی نظیر فساد، کارشکنی در تشکیل دولت، تخلفات مالی و نقض حقوق بشر علیه مقام‌های لبنانی اعمال شود.

موافقت اتحادیه اروپا با تدوین ساز و کاری جهت تحریم مقام‌های لبنان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 4 =