کد خبر : 274047
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
-

مقام اروپایی: تعهد دولت اتریش در مذاکرات وین “کلید موفقیت” است

مقام اروپایی: تعهد دولت اتریش در مذاکرات وین “کلید موفقیت” است

یک مقام اتحادیه اروپا تعهد قوی اتریش و رئیس‌جمهور این کشور به مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را “کلید موفقیت” خواند.

به گزارش عصرقائم، الن جورجز متن، مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی هیات اتحادیه اروپا در سازمان های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در پی دیدار الکساندر ون در بلن، رئیس‌جمهور اتریش با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت: اتریش اهمیت زیادی در حمایت از مذاکرات برجامی در وین دارد.‌ تعهد قوی وین در بلن و اتریش به مذاکرات کلید موفقیت است.

مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در ماه‌های گذشته در جریان بوده است. آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز یکشنبه در گفت و گویی با روزنامه کومرسانت اظهار کرد که بیش از ۹۰ درصد مسیر در مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین طی شده، اما با این حال، چندین موضوع حساس سیاسی حل نشده باقی مانده.

اولیانوف گفت: اگرچه نمی تواند جزئیاتی از مذاکرات ارائه کند اما یکی از موضوعات، بازگرداندن وضعیتی است که در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا ایجاد شد و «آمریکایی ها می گویند قانونشان ارائه هرگونه تضمین در این زمینه را غیر ممکن می کند».

نماینده روسیه در وین هشدار داد که سیاست فشار حداکثری آمریکا کاملا به نتایج معکوسی منتهی می شود.

اولیانوف در ادامه با بیان این که مذاکرات در زمینه احیای برجام(توافق هسته ای) زودتر از ۱۰ روز، از سر گرفته نخواهد شد، مطرح کرد: بر این عقیده ایم که مذاکرات هرچه زودتر از سر گرفته شود، بهتر است.

مقام اروپایی: تعهد دولت اتریش در مذاکرات وین "کلید موفقیت" است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =