کد خبر : 274051
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
-

قیس الخزعلی: دولت الکاظمی به دلیل ناکامی در ۵ پرونده باید استیضاح شود

قیس الخزعلی: دولت الکاظمی به دلیل ناکامی در ۵ پرونده باید استیضاح شود

دبیرکل عصائب اهل حق از نمایندگان پارلمان عراق خواست «مصطفی الکاظمی» و دولت وی را به دلیل ناکامی در پنج پرونده استیضاح کنند.

به گزارش عصرقائم، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل حق از نمایندگان پارلمان عراق خواست «مصطفی الکاظمی» و دولت وی را به دلیل ناکامی در پنج پرونده استیضاح کنند.

الخزعلی درخصوص پرونده نخست گفت: اهمال و کوتاهی در اداره دولت و به خصوص پرونده وزارت بهداشت که به جان باختن ده‌ها عراقی در نتیجه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) و پیش از آن در بیمارستان ابن الخطیب بغداد منجر شده است.

پرونده دوم: ناکامی در مدیریت پرونده اقتصادی که منجر به گرانی و دشواری در معیشت میلیون‌ها شهروند کم‌درآمد به دلیل سیاست افزایش نرخ دلار بدون ارائه هیچ گونه راهکار جایگزینی برای کاستن از شدت فشارها از شهروندان شده بلکه فراتر از آن، دولت در مسیر اجرای مطالبات برخی فراکسیون‌ها برای افزایش اقلام کارت خوار و بار و بالا بردن نرخ محصولات کشاورزی راهبردی مانع‌تراشی کرده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، پرونده سوم: تخلف در توافقات سیاسی به دلیل منافع شخصی، مانند موضوع دادن مبالغ کلان از اموال ملت عراق به دولت اقلیم کردستان، در حالی که مردم نیاز شدیدی به این مبالغ دارند، امری که در تضاد با قانون بودجه ۲۰۲۱ قرار دارد که بر عدم تحویل هیچ مبلغی به دولت اقلیم پیش از تحویل اموال نفت و درآمدهای گذرگاه‌های مرزی اربیل به بغداد تصریح دارد.

پرونده چهارم: ناکامی در مدیریت پرونده خدمات و به خصوص پرونده برق، این در حالی است که بیش از یک سال از نخست‌‍وزیری الکاظمی می‌گذرد. دلیل این ناکامی در مدیریت پرونده برق به تن دادن الکاظمی به اراده دولت آمریکا در عدم عقد قرارداد با شرکت زیمنس آلمان و عدم اهتمام به پیگیری و حل مشکلات انتقال و توزیع برق علیرغم وجود مقادیر قابل توجهی از انرژی‌های دیگر برای تولید برق باز می‌گردد.

پرونده پنجم: تخلف در اجرای مصوبه پارلمان درخصوص خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق پس از حادثه ترور شهیدان المهندس و سلیمانی.

الخزعلی در ادامه از نمایندگان پارلمان خواست به وظیفه شرعی، قانونی و تاریخی خود در برابر ملت عمل کنند و به این درد و رنج‌ها و بی‌توجهی به جان‌ مردم پایان دهند.

دبیرکل عصائب اهل حق در پایان گفت: در صورتی که الکاظمی از حضور در پارلمان تعلل به خرج دهد یا اینکه برخی افراد استفاده‌کننده از تداوم دولت وی، این اقدام را به شکست بکشانند، این مردم هستند که باید نظر خود را به عنوان فصل الخطاب اعلام کنند.

قیس الخزعلی: دولت الکاظمی به دلیل ناکامی در ۵ پرونده باید استیضاح شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 17 =