کد خبر : 274029
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

تشخیص قطعی کرونای هندی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد!

تشخیص قطعی کرونای هندی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد!

تمام آمارهای کرونایی بر مدار افزایش قرار گرفته‌اند. در هفته گذشته تعداد مراجعه‌های سرپایی کرونا مثبت در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش عصرقائم، تمام آمارهای کرونایی بر مدار افزایش قرار گرفته‌اند. در هفته گذشته تعداد مراجعه‌های سرپایی کرونا مثبت در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و همچنین شاهد افزایش ۱۷درصدی در موارد مثبت بستری به علت کرونا و افزایش ۱۰ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم. به گفته معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بستری شدن ۶ هزار و ۷۰۰ بیمار در این کلانشهر تخت‌های ICU هم پر شده و مردم برای پیدا کردن تخت خالی از سامانه ۶۰۷۰ کمک بگیرند. سویه غالب در تهران و ۲۵ استان دیگر سویه دلتاست اگرچه برای تشخیص قطعی سویه دلتا باید ژن سکوئنسینگ در آزمایشگاه تشخیص داده شود که هزینه این تست ۱۰ میلیون تومان است، اما وزارت بهداشت به صورت رندوم این تست را برای افرادی که جواب آزمایش PCR آن‌ها مثبت می‌شود، انجام می‌دهد تا مشخص شود که این ویروس در کدام مناطق کشور منتشر شده‌است. بر همین اساس در حال حاضر ۲۵ استان کشور درگیر ویروس دلتا شده‌اند.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۲۰ هزار و ۸۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۸۲ بیمار هم جان خود را از دست دادند.

تخت‌های ICU در تهران پر شده و وضعیت بحرانی است. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود سویه غالب در کشور سویه دلتا باشد. آزمایش قطعی برای تشخیص سویه دلتا ۱۰ میلیون تومانی آب می‌خورد و به همین دلیل وزارت بهداشت برای تشخیص سویه دلتا به صورت رندوم آزمایش می‌گیرد. روند واکسیناسیون هم با وجود قول وزیر برای تسریع هنوز تغییر محسوسی نداشته‌است. نگرانی از بازگشت آمار فوتی‌ها به بالای ۲۰۰ نفر در روز جدی است.

افزایش ۴۰ درصدی ابتلا و ۱۰ درصدی در مرگ

به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته گذشته تعداد مراجعه‌های سرپایی کرونا مثبت در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و همچنین شاهد افزایش ۱۷ درصدی در موارد مثبت بستری به علت کرونا و افزایش ۱۰ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: «میانگین بروز موارد بستری کرونا مثبت در کشور ۱۲/۱۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده‌است و استان‌های ایلام، یزد، کرمان، مازندران و بوشهر به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد بستری کرونا مثبت در کشور بودند.» وی ادامه داد: «همچنین میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۱۳/۱۲ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و بوشهر دارای بیشترین میزان موارد مرگ و میر ناشی از بیماری ناشی از ویروس کرونا هستند.»

تخت‌های آی سی یو پر شده

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران هم با اشاره به افزایش بستری‌های ناشی از کرونا در تهران گفت: «ویروس در گردش در تهران عمدتاً ویروس کرونای دلتا یا همان واریانت هندی است.» به گفته وی در حال حاضر میزان بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان تهران بالا رفته و به طور کلی اکنون در کل استان تهران نزدیک ۶هزارو۷۰۰ بیمار بستری هستند. همچنین در حال حاضر روزانه حدود هزارو۵۰۰ بستری جدید در تهران داریم.

توکلی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی هم بسیار بالا رفته است، افزود: «طبق آخرین آمارها در روز گذشته حدود ۸هزارو۶۰۰ بیمار سرپایی و هزارو۳۰۰ بیمار بستری جدید داشته‌ایم که در حال حاضر ۶هزارو۷۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان تهران داریم. آی‌سی‌یوها هم طبیعتاً در این شرایط پر است، اما با جابه‌جایی‌ها یا باز کردن آی‌سی‌یوهای جدید مدیریت می‌کنیم.»

توکلی درباره ویروس در گردش در استان تهران گفت: «ویروس در گردش در تهران عمدتاً ویروس کرونای دلتا یا همان واریانت هندی است. بنابراین بر اساس چیزی که در حال حاضر می‌بینیم ویروس غالب در تهران کرونای دلتا است.»

توکلی درباره وضعیت سامانه ۶۰۷۰ که در پیک چهارم کرونا برای اعلام بیمارستان‌های با تخت خالی، راه‌اندازی شده بود، گفت: «سامانه ۶۰۷۰ کاملاً فعال است و مردم می‌توانند برای اطلاع از بیمارستان‌هایی که تخت خالی دارند، با آن تماس گیرند. این سامانه روزانه بالغ بر ۱۵۰ تماس دارد و همه را پاسخ می‌دهد تا مشکلی ایجاد نشود. مردم اگر مشکلی در بستری داشتند، می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.»

تشخیص قطعی کرونای دلتا با ۱۰ میلیون تومان!

آن طور که مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا می‌گوید برای تشخیص کرونای هندی باید از روش‌های آزمایشگاهی استفاده شود و حتماً باید سکوئنسینگ انجام شود که به معنی بررسی توالی ژنتیکی نمونه انسانی است. به گفته این فوق تخصص بیماری‌های عفونی می‌توان ابتلا به این ویروس جهش‌یافته را از طریق علائم ظاهری حدس زد، اما برای اینکه به طور قطعی بتوانیم بگوییم فردی دچار ویروس دلتا شده‌است حتماً باید ژن سکوئنسینگ در آزمایشگاه تشخیص داده‌شود که هزینه این تست ۱۰ میلیون تومان است. به گفته وی وزارت بهداشت به صورت رندوم این تست را برای افرادی که جواب آزمایش PCR آن‌ها مثبت می‌شود، انجام می‌دهد تا مشخص گردد که این ویروس در کدام مناطق کشور منتشر شده‌است و در حال حاضر ۲۵ استان کشور درگیر ویروس دلتا شده‌اند.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس دلتا قدرت سرایت بیشتری دارد و کودکان و نوجوانان بیشتر گرفتار آن می‌شوند و به علاوه اگر ریه به سرعت درگیر شود در آن صورت هم به احتمال زیاد ابتلا به ویروس دلتا رخ داده‌است.

تشخیص قطعی کرونای هندی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =