کد خبر : 273889
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
-

بیماران سرطان خون در مازندران را دریابید؛

جان بیماران سرطان خون، فدای تصمیمات اشتباه مدیران

جان بیماران سرطان خون، فدای تصمیمات اشتباه مدیران

به گزارش عصرقائم، بیمارستان امام خمینی(ره) ساری تنها مرکز سرطان خون در استان‌های مازندران و گلستان است که با ۲۵ تخت به بیماران سرطانی خدمات می‌دهد. بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان ساری با حضور پزشکان مجرب برای معالجه و کنترل سرطان خون با راه اندازی بخشی ایزوله و با تجهیزات مناسب این بیماری به بیمارستانی

به گزارش عصرقائم، بیمارستان امام خمینی(ره) ساری تنها مرکز سرطان خون در استان‌های مازندران و گلستان است که با ۲۵ تخت به بیماران سرطانی خدمات می‌دهد.

بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان ساری با حضور پزشکان مجرب برای معالجه و کنترل سرطان خون با راه اندازی بخشی ایزوله و با تجهیزات مناسب این بیماری به بیمارستانی تخصصی برای بیماران سرطان خون در شمال کشور تبدیل شده است.

اما متاسفانه در زمان پیک کرونا مدیران این بیمارستان، بیماران سرطانی را از بخشی که مختص بیماران سرطانی و خونی است به بخش دیگری که تجهیزات و مهمتر از همه شرایط بهداشتی را دارا نیست منتقل می‌کنند که احتمال فوت بیمار را نیز شاید بهمراه داشته باشد.

یکی از همراهان بیماران سرطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما پیرامون وضعیت بیماری و بیمارستان اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر این بیماران دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و بعضی از آنها نیاز به بستری در اتاق ایزوله دارند، شاهد تصمیم اشتباه توسط مدیران بیمارستان و علوم پزشکی مازندران هستیم که گاها باجان عزیزانمان نیز بازی می‌شود.

وی که علاقه ای به انتشار نامش نداشت، بیان کرد: علی‌رغم مخالفت پزشکان و کادر درمان بخش خون با جابجایی به دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی، مدیریت بیمارستان مجددا با شروع پیک پنجم تصمیم گرفت که این بخش را دوباره به بخش کرونایی تبدیل و بیماران سرطانی را به بخش غیر استاندارد منتقل کنند.

ادامه داد: ماه‌های قبل در پیک قبلی نیز چنین اتفاقی افتاد و متاسفانه شاهد فوت چند بیمار سرطان خون شدیم که نبود امکانات در بخش‌جایگزین شاید دلیل اصلی فوت این افراد بوده است.

متاسفانه مخالفت پزشکان بخش انکولوژی راه به جایی نبرده و ملاک تصمیم‌گیری مدیران اولویت های دیگری است که باید منتظر ماند و دید آیا علوم پزشکی استان مازندران به این موضوع ورود می‌کند تا از اتفاقات پیش رو برای بیماران سرطانی جلوگیری شود یا خیر.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =