کد خبر : 273917
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
-

سبک زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)؛ بهترین الگو برای زوج‌های جوان

سبک زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)؛ بهترین الگو برای زوج‌های جوان

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت ترویج سبک زندگی امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) میان جوانان برای داشتن زندگی بهتر تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش زوج‌های جوان طلبه در مرکز حوزه علمیه خواهران استان مازندران به‌مناسبت روز ازدواج اظهار کرد: برای دوام و بقای زندگی مشترک باید در زندگی همچون منش بهترین زوج دو عالم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) رفتار کرد.

وی بیان کرد: وفاق، سازش و رفتار ایمانی انسانی در این خانواده‌ها و تربیت فرزندان صالح از مواردی است که امیدوارم این زوجین در همه این زمینه‌ها نمونه باشند، حرف همه دانشمندان دنیا این است که مادیات لازمه خوشبختی یک زندگی نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: آن چیزی که از یک زندگی ساده، کوهی از سعادت و خوشبختی را به‌وجود می‌آورد، عشق و علاقه زوجین به یکدیگر است، ادب، احترام گذاری به یکدیگر، شناخت حد و حدود اخلاقی و حقوقی متقابل و رعایت آن، فداکاری و وفاداری نسبت به هم، صداقت و سازش، صبر و تحمل نسبت به هم لازمه ساختن یک زندگی خوب است.

محمدی لائینی ادامه داد: خانواده بسیار ساده اما خوشبخت، بهتر از یک خانواده بسیار مرفه که خوشبخت نیست، است، این را در حرف همه بیان می‌کنند ولی در عمل خیر!

وی گفت: زوج‌هایی که همسرانشان دانش‌آموخته مکتب فاطمه الزهرا (س) یا امام صادق (ع) هستند در پی ریزی بنیاد یک خانواده سالم، نمونه و متعادل خیلی موفق‌تر هستند و آسیب‌های اجتماعی در چنین خانواده‌هایی اصلا مشاهده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: در کنار زندگی باید به درس و مسائل تحصیلی هم پرداخت اما چون بعد از ازدواج تنها نیستید و پای حق و حقوق همسر در میان است سپس پای فرزند، پس حداقل باید بین سه حق رفتار و عدالت را رعایت کنید، چنانچه به مسئله تربیت فرزندان آسیبی برسد خیلی بد است.

سبک زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)؛ بهترین الگو برای زوج‌های جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو − دو =