کد خبر : 273941
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
-

بایدن: نظام کوبا به صدای ملتش گوش دهد

بایدن: نظام کوبا به صدای ملتش گوش دهد

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز، دوشنبه “نظام کوبا را به شنیدن صدای ملتش و فریادشان که به خاطر آزادی طنین انداز شده، فراخواند.”

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید در پی تظاهرات بی‌سابقه علیه دولت کوبا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: آمریکا از کوبا می‌خواهد به صدای ملتش گوش کند و در این مرحله دشوار به جای افزایش ثروتش به نیازهای آنها پاسخ دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: “ما در کنار ملت کوبا و فریاد طنین انداز آنها برای آزادی و رهایی از چنگال کرونا و دهه‌ها سرکوب و رنج‌های اقتصادی به دلیل نظام استبدادی کوبا می‌ایستیم”.

به گفته بایدن، کوبایی‌ها با شجاعت حقوق اصلی‌شان را مطالبه می‌کنند و باید به این حقوق از جمله حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز و حق تعیین آزادانه سرنوشت احترام گذاشته شود.

این بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا در پی آن است که میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا که ریاست حزب کمونیست این کشور را نیز به دست دارد، تاکید کرد: ایالات متحده با یک سری اقدامات محدود کننده مالی علیه بخش انرژی با هدف خفه کردن اقتصاد ما شروع به تشدید محاصره کرده است و این باعث شیوع حرکت خواسته گسترده اجتماعی می‌شود که بذر مداخله بشردوستانه را که به مداخله نظامی و دخالت ختم می‌شود و بر حقوق، حاکمیت و استقلال همه مردم تأثیر می‌گذارد، می‌افشاند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =