کد خبر : 273783
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۰۰
-

افزایش کودکان مبتلا به بیماری تنفسی در نیوزیلند

افزایش کودکان مبتلا به بیماری تنفسی در نیوزیلند

گزارش‌ها حاکیست کاهش مصونیت طبیعی بدن به علت ماندن در قرنطینه های مرتبط با همه گیری کووید-۱۹ موجب شده است که در نیوزیلند شمار قابل توجهی از موارد بستریِ نوزادان مبتلا به نوع شدید بیماری تنفسی در بیمارستان‌ها مشاهده شود.

به گزارش عصرقائم، پدیده «بدهی ایمنی» یا نقص تولید ایمنی در بدن، زمانی رخ می‌دهد که افرادی که در معرض مقدار معمولی از ویروس‌ و باکتری‌ قرار نگرفته‌اند با از سرگیری زندگی عادی به حمله عفونی دچار شوند.

به نوشته نشریه گاردین، نیوزیلند در حال حاضر با شمار بالایی از نوزادانی مواجه است که به دلیل ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله ویروس انسداد تنفسی (آراس‌وی) – نوعی بیماری شایع با نشانه‌های خفیف در بزرگسالان که در کودکان می‌تواند شدید و حتی مرگبار باشد – بستری شده‌اند.

در حال حاضر در ویلینگتون ۴۶ کودک مبتلا به این بیماری بستری شده‌اند و دیگر بیمارستان‌ها نیز وضعیت مشابهی دارند و به این دلیل بر نظام بهداشت و درمان این کشور فشاری دوچندان تحمیل شده است.

در ماه فوریه، یک روزنامه نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیوزیلند در سایه محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا، کاهش ۹۹.۹ درصدی موارد آنفلوآنزا و کاهش ۹۸ درصدی ابتلا به ویروس انسداد تنفسی را شاهد بوده است. با این حال و به گفته موسسه تحقیقاتی و علوم محیط زیست نیوزیلند، این کشور حدود ۱۰۰۰ مورد ابتلا به ویروس انسداد تنفسی را در پنج هفته گذشته گزارش داده است.

میانگین معمول، ابتلای هزار و ۷۴۳ مورد در مدت ۲۹ هفته فصل زمستان است.

همچنین یک تحقیق فرانسوی در ماه مه، درباره کاهش ایمنی بدن افراد و همه‌گیری‌های آینده هشدار داده بود.

بر اساس این مقاله در حالی که مداخلات غیردارویی، انتقال و سرایت ویروس کرونا را محدود کردند، با وجود بازگشایی مدارس در ژوئن ۲۰۲۰ در فرانسه، انتشار پاتوژن‌های دیگر در دوران قرنطینه و پس از آن کاهش یافته است.

این مقاله می‌افزاید: این اثر جانبی مثبت در کوتاه‌مدت خوب است چرا که جلوی تحمیل بار مضاعف بر دوش نظام بهداشت و درمان را می‌گیرد. اما از سوی دیگر فقدان محرک ایمنی بدن به دلیل کاهش گردش عوامل میکروبی، وضعیت «بدهی ایمنی» یا کاهش تولید ایمنی طبیعی در بدن افراد را سبب می‌شود. این وضع می‌تواند هنگام مهار شدن همه‌گیری و لغو مداخلات غیردارویی (قرنطینه)، نتایج منفی به بار آورد.

بنابر گزارش نشریه ایندیپندنت، نیوزیلند به دلیل نحوه مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا تقدیر و ستایش شده است و تا تاریخ هشتم ژوئن، این کشور تنها دو هزار و ۴۰۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲۶ مورد مرگ بر اثر کووید-۱۹ را به ثبت رسانده است.

افزایش کودکان مبتلا به بیماری تنفسی در نیوزیلند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + نوزده =